شاعر نامدار و پر آوازه مازندرانی بر اثر کرونا درگذشت

رحمت‌الله حسن‌پور قادی شاعر شناخته شده مازندرانی بعد از ظهر امروز یکشنبه پس از چند روز جدال با بیماری کووید ۱۹ درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، رحمت‌الله حسن‌پور قادی از مدیران سابق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های مازندران و یکی از فعالان فرهنگی باسابقه در این استان که به دلیل وخامت حالش پس از ابتلا به کرونا از چند روز پیش در بیمارستان حکمت ساری بستری شده بود و سپس به بیمارستان ولیعصر(عج) قائمشهر منتقل شد، بعدازظهر امروز در سن ۶۵ سالگی درگذشت.

حسن‌پور در سال‌های خدمت خود در عرصه فرهنگ و هنر، ریاست ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های قائمشهر، نور، بهشهر و سوادکوه را بر عهده داشت و علاوه بر آن فعالیت‌های زیادی برای راه‌اندازی انجمن‌های ادبی در شهرستان‌های مختلف استان انجام داده بود.

در سوابق مدیریتی حسن‌پور علاوه بر ریاست ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، پست‌هایی مانند ریاست کتابخانه پل‌سفید، ریاست امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ریاست انجمن حمایت از هنرمندان و نویسندگان و روزنامه‌نگاران ثبت شده است.

حسن‌پور به واسطه اشعارش در جشنواره‌های متعدد ملی نیز حائز رتبه شده بود که کسب رتبه اول جشنواره شعر میلاد سرخ در آذربایجان شرقی، رتبه دوم جشنواره شعر علوی و رتبه سوم جشنواره شعر کوثر برخی از این رتبه‌ها هستند. همچنین در برخی رویدادهای فرهنگی کشورهای مختلف مانند جشنواره‌های مذهبی تاجیکستان و سمینار یادواره گاندی در هندوستان نیز حضور داشت. از او در زمان فعالیت اداری‌اش به عنوان چهره ماندار فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و مدیر نمونه استان مازندران نیز تجلیل شده بود.

از حسن‌پور مجموعه اشعاری نیز به جا مانده است که «با تو بودن» شامل اشعار فارسی و «جانِ مار» شامل اشعار تبری او محسوب می‌شود. ده‌ها مقاله نیز از او در مطبوعات منتشر شده است.

پیکر این عزیز سفر کرده صبح امروز (دوشنبه)  در امامزاده لوسر زیراب به خاک سپرده شود.

پیام تسلیت مسئولان فرهنگ و ارشاد درپی درگذشت شاعر مازندرانی

محمود شالویی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس زارع مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران در گذشت شاعر گرانمایه مرحوم رحمت اله حسن پور سوادکوهی را تسلیت گفتند.

پایگاه خبری قلم برنا درگذشت این شاعر فرهیخته را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می گوید.