مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد؛
تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای کارگاه های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده
۲۷ فروردین ۹۹ | April 15 2020 چاپ
تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای کارگاه های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده

مازندرانی گفت: هر کسی مشاغل خرد در تولید ماسک و مواد ضدعفونی دارد از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد بهره مند می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، سعید مازندرانی امروز (چهارشنبه 27 فروردین) در گفتگویی اظهار کرد: دولت برای افرادی که اشتغال ندارند و جزو خانواده های کم برخوردار جامعه به شمار می روند بسته های نقدی 200 تا 600 هزار تومانی در نظر گرفته که به حساب سرپرست خانوار  واریز می کند و این مهم متمرکز از تهران انجام می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: همچنین دولت برای همه خانواده ها تسهیلات خرید یک میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت 27 ماه در نظر گرفته که به حساب سرپرست خانوارها منظور می شود و این مبالغ تا پنج اردیبهشت به حساب ها واریز می شود.

مازندرانی ابراز داشت: بنیاد مستضعفان استان، کمیته امداد، بهزیستی اقدامات خوبی در خصوص همدلی و مواسات با نیازمندان و افراد کم برخوردار در جامعه انجام دادند اما برخی از اقشار مغفول باقی ماندند و نیاز است به آنها در این ایام توجه شود.

وی بیان کرد: سامانه ای را در این ایام  اداره کار معرفی کرده و افرادی که در این شرایط قرار دارند با ثبت نام می توانند از مزایایی معیشتی استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان متذکر شد: کارگران زغال سنگ با توجه به ریسک بالایی که اشتغال آنها در معادن دارد آموزش لازم را برای پیشگیری از کرونا فرا گرفتند و افرادی که به دلیل این شرایط بیکار شدند می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند و با عادی شدن شرایط با پروتکل های بهداشتی می توانند به سر کار برگردند.

مازندرانی بیان کرد: عموما در اردیبهشت ماه معادن استان تعطیل بود و با توجه به شرایط استان در فروردین نیز فعالیت معادن تعطیل شد و کارگران معادن می توانند در این یک ماه از بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده از کرونا 6 تعاونی را برای دریافت تسهیلات 100 میلیون تومانی به بانک معرفی کردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ابراز داشت: امروز صندوق کارآفرینی امید کشور اعلام کرد هر کسی مشاغل خرد در تولید ماسک و مواد ضدعفونی دارد تا 100 میلیون تومان تسهیلات دراز مدت با کارمزد چهار درصد به آنها اختصاص داده خواهد شد.



منبع: شبستان