هنوز همه بیمارستان های بابل درگیر کرونا هستند؛
فرماندار: وضعیت کرونایی بابل همچنان قرمز است
۳۱ فروردین ۹۹ | April 19 2020 چاپ
فرماندار: وضعیت کرونایی بابل همچنان قرمز است

وضعیت کرونایی بابل همچنان قرمز است و بر خلاف بعضی از مناطق مازندران ، تمامی بیمارستان‌های شهرستان در حال پذیرش بیماران کرونایی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، فرماندار بابل از بعضی بی‌توجهی‌های شهروندان در روزهای اخیر نسبت به خطر بالای ویروس کرونا برای سلامتی خودشان و سایر افراد جامعه ابرازا نگرانی کرد و گفت: وضعیت کرونایی بابل همچنان قرمز است و بر خلاف بعضی از مناطق مازندران ، تمامی بیمارستان‌های شهرستان در حال پذیرش بیماران کرونایی هستند.

قربانعلی ولیزاده بورا در گفت و گویی افزود : طی ۴۸ ساعت گذشته خروج شهروندان از منازل برای کارهای غیرضروری و یا حتی بدون داشتن کار ، افزایش یافته که نگران کننده است ، در حالی که شهرستان ما همچنان در وضعیت قرمز دارد و حتی یک بیمارستان ما هم از فهرست پذیرش بیماران کرونایی خارج نشده است.

وی با اظهار این که بابل نخستین نقطه مازندران بود که ویروس کرونا را شناسایی کرد و نسبت به شیوع آن هشدار داد و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل هم اقدمات مناسبی را در این مدت انجام داد ، گفت : انتظار بود روند کاهشی کرونا از بابل شروع و امروز بخشی از ظرفیت بیمارستانی شهرستان با ترخیص بیماران کرونایی آزاد شود ، ولی اینگونه نشد و این وضعیت یعنی این که باید بیشتر مراعات کنیم و اجازه ندهیم ویروس کرونا شهرستان را همچنان زیر سایه شومش نگه دارد.

فرماندار بابل با اعلام این که در یک هفته اخیر پویش های مردمی و  نیکوکاران بیشتر نگاه خیرخواهانه خود را به سمت توزیع اقلام بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونایی متمرکز کرده اند ، از شهروندان خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی به شکست زنجیره شیوع ویروس کرونا کمک کنند.

ولیزاده بورا گفت : اگر بتوانیم با اطلاع رسانی بموقع شهروندان را از وضعیت کرونایی مطلع کنیم و از طرف دیگر تمرکز را بر اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم ، ورودی بیمارستان ها کاهش می یابد و فشار از روی کادر درمانی برداشته می شود.

وی افزود : همه تلاش ها در شهرستان بر قطع زنجیره شیوع کرونا متمرکز است و در همین راستا طی  ۱۰ روز گذشته اقدام به توزیع سبد کالای معیشتی برای خانواده هایی کردیم که به خاطر کرونا صدمه دیدند.

فرماندار بابل گفت : در حال حاضر ۱۱۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های شهرستان بستری هستندکه رعایت نکات بهداشتی و انجام اقدامات پیشگیرانه این میزان را کاهش خواهد داد.



منبع: ایرنا