برداشت چای با رعایت دستورالعمل های بهداشتی

رئیس سازمان چای خاطر نشان کرد : برداشت محصول چای باغات شمال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از چند روز آینده آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، رئیس سازمان چای کشور امروز در نشست هم اندیشی تولید کنندگان چای که در فرمانداری املش برگزار شد گفت : چایکاران هنگام برداشت چای در باغات چای و فروش برگ سبز در کارخانه های چایسازی با رعایت فاصله از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کنند.
حبیب جهانساز در ادامه به پرداخت تسلات بهزراعی باغات چای و کارخانه های چایسازی اشاره کرد و افزود : تاکنون 55 میلیارد تومان تسهیلات بین تولید کنندگان چای کشور توزیع که از این مقدار 25 میلیارد تومان به چایکاران و 30 میلیارد تومان هم به کارخانه داران پرداخت شد.
وی با بیان اینکه به دلیل سرمای شدید هوا و شیوع بیماری کرونا ، کود مورد نیاز چایکاران گیلان و مازندران زمستان پارسال به موقع تهیه و توزیع نشد اضافه کرد : 70 درصد کود شیمیایی مورد نیاز باغداران چای تامین و توزیع شد و 30 درصد باقیمانده نیز در دست تهیه و توزیع است.
رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه پیش بینی می شود برداشت برگ سبز چای هشتم اردیبهشت آغاز شود گفت : تاکنون با 60 مدیر کارخانه چایسازی برای خرید تضمینی برگ سبز چای قرارداد بسته شد.
حبیب جهانساز افزود : امسال قیمت برگ سبز چای درجه یک 27 و و 7 دهم درصد و درجه دو 50 درصد در مقایسه با پارسال بیشتر شده است اعلام کرد : قیمت برگ سبز چای درجه یک امسال 46 هزار ریال و درجه دو 33 هزار ریال است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان املش هم گفت : مدیران و صاحبان کارخانه های چایسازی املش همانند صاحبان دیگر مشاغل تا پنجم اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت و درمان ، کد فعالیت دریافت کنند و کارگران این کارخانه ها نیز فرم خود اظهاری را تکمیل و به کارفرمایان خود تحویل دهند وگرنه ، کارفرمایان باید عواقب ناشی از این کار را متحمل شوند.
الهام عاشوری افزود : مدیر کارخانجات چایسازی باید علاوه بر جذب یک کارشناس ناظر حرفه ای به عنوان مشاور بهداشت و رابط بین کارخانه و شبکه بهداشت و درمان ، برای جلوگیری از شیوع کرونا به چایکاران برای تحویل برگ سبز چای به کارخانه های چایسازی نوبت دهند.
وی اضافه کرد : مکان تولید در کارخانه های چایسازی باید هر روز ضدعفونی و کارگران هنگام ورود و خروج تب سنجی شوند و از تجمع کارگران و چایکاران با فاصله کم در کارخانه جلوگیری شود.