مجری گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی گلستان:
گیاه دارویی گل گاوزبان در 200 هکتار از اراضی گلستان کشت می شود/ آزادشهر قطب تولید گل گاوزبان کشور
۶ اردیبهشت ۹۹ | April 25 2020 چاپ
گیاه دارویی گل گاوزبان در 200 هکتار از اراضی گلستان کشت می شود/ آزادشهر قطب تولید گل گاوزبان کشور

مجری گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت : سطح کشت گل گاوزبان در استان حدود ۲۰۰ هکتار است که عملکرد در واحد سطح بسته به سن مزرعه و شرایط مدیریتی آن ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم گل خشک است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، خانم ژیان مجری گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی گلستان با اشاره به مستعد بودن استان گلستان جهت کشت گیاهان دارویی اظهار داشت: شهرستان آزادشهر و فاضل آباد یکی از قطب‌های کشت و پرورش داروی گیاهی گل گاوزبان در کشور هستند.

این کارشناس گیاهان دارویی گفت : تولیدات این بخش علاوه بر تأمین نیازهای داخلی کشور به کشورهای دیگر هم صادر می‌شود.

وی افزود: در این منطقه برداشت از ۵ فروردین آغاز شده و تا مردادماه ادامه دارد و در این مدت روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در بخش‌های مختلف مثل برداشت و خشک کنی محصول مشغول به کارند.

خانم ژیان با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا تعداد کارگران کاهش یافته ، تصریح کرد :  آنها مجبورند برای حفظ سلامتی خود از ماسک استفاده کنند. گل گاوزبان علاوه بر کاربرد در صنعت داروسازی به عنوان آرام بخش گیاهی در طب سنتی کشور استفاده پرکاربرد دارد.

وی بیان کرد : به گفته تولیدکنندگان این محصول تمام بخش‌های گل گاوزبان شامل ساقه گل و … قابلیت استفاده دارد و به فروش می‌رسد.

مجری گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت:سطح کشت گل گاوزبان در استان حدود ۲۰۰ هکتار است که عملکرد در واحد سطح بسته به سن مزرعه و شرایط مدیریتی آن ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم گل خشک است.

وی افزود: در هر هکتار گل گاوزبان در مرحله برداشت و خشک کردن حدود ۵۵۰ تا ۶۵۰ نفر روز کارگر بکارگیری می شود.



منبع: مهر