با بیان موانع مدیریت شهری و مشکلات پیشروی توسعه شهر؛
اعضای شورای شهر مرکز استان سنگ های خود را با منتخبان مجلس وا کندند
۷ اردیبهشت ۹۹ | April 26 2020 چاپ
اعضای شورای شهر مرکز استان سنگ های خود را با منتخبان مجلس وا کندند

این عضو شورای شهر بیان کرد: وضعیت اشتغال در استان بسیار ضعیف است و با توسعه اقتصادی که ایجاد می شود امیدواریم بخش عمده ای از مشکلات ما در استان برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، اعضای شورای شهر گرگان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار و موانع مدیریت شهری و مشکلات پیشروی توسعه گرگان را عنوان کردند.

دویست و نوزدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان با ریاست «حمیدرضا آقاملایی» و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر گرگان مواضع و مشکلات شهر گرگان را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر گرگان در میان گذاشتند.

سالن ورزشی بسکتبال، خروج برخی از دستگاه های اجرایی از سطح شهر، ساخت بیمارستان، بیکاری و تعیین مرزهای استان از جمله دغدغه های اعضای شورای شهر گرگان بود که در این جلسه مطرح شد.

گپ و گفت اعضای شورای شهر با دو نماینده منتخب شهرستان گرگان و آق قلا باعث شد که رسیدگی به لوایح و نامه های رسیده به صحن شورای اسلامی شهر گرگان به جلسه فوق العاده موکول شود.

*کم کاری دستگاه های دولتی بر گردن مدیریت شهری است

«ناصر گرزین»، عضو شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه اظهار کرد: نمایندگان تلاش کنند بخشی از کمبودها که گریبان گیر شهرستان گرگان شده را مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان گرگان و آق قلا کارنامه اجرایی خوبی داشتند، تصریح کرد: عمر مدیریت ها کوتاه است و قطعاً نمایندگان قدر فرصت خدمتگزاری را می دانند و از آن  برای خدمت به مردم بهره بهره می برند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان به خدمات شهری اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری و شهرداری خدمت رسانی به مردم شریف گرگان است و مشکلاتی در گرگان وجود دارد که نیاز است از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

گرزین بیان کرد: وضعیت اشتغال در استان بسیار ضعیف است و با توسعه اقتصادی که ایجاد می شود امیدواریم بخش عمده ای از مشکلات ما در استان برطرف شود.

وی تأکید کرد: زیرساخت های توسعه ای بخش صنعت و اقتصاد در گلستان ضعیف است و پتروشیمی سال های سال باقی مانده و هنوز نمی دانیم که به کجا خواهد رسید.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: باید کمک و مساعدت به بخش شهری برای فعالیت های عمرانی اتفاق بیفتد، در سال های گذشته پروژه هایی در کمربندی تعریف شد و هزینه های این طرح ها را دولت و مسکن و شهرسازی باید پرداخت کند.

گرزین بیان کرد: گرگان جزو شهرهایی است که کمربندی آن در شرق به بهره برداری نرسیده و این مهم منجر به سوانح رانندگی شده و از سال 83 تا کنون وضعیت پروژه کمربندی گرگان به همان شکل باقی مانده است.

وی افزود: سرمایه گذاری حلقه گمشده استان گلستان و شهر گرگان است و حس بینش و نگرش سرمایه گذاری در گرگان هنوز اتفاق نیفتاده است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تأکید کرد: هزینه های جاری در شهر گرگان به بیش از 65 درصد رسیده است و باید شرایطی در نظر گرفته شود که سهم بودجه برای فعالیت های عمرانی افزایش یابد.

*حمایت از تیم بسکتبال شهرداری و ساخت سالن بسکتبال

«مهران کاظم نژاد» نیز در این جلسه اظهار کرد: نمایندگان وضعیت تیم بسکتبال شهرداری گرگان را پیگیری کنند، چندین میلیارد هزینه شده است ولی به دلیل تعطیلی لیگ باوجود آنکه تیم بسکتبال شهرداری گرگان در رده نخست قرار داشت اما نتیجه ای نگرفتیم.

وی به ایجاد سالن ورزشی بسکتبال در گرگان تأکید کرد و افزود: نیاز است تربیت بدنی برای ایجاد سالن ورزشی بسکتبال حمایت کند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تأکید کرد: بافت گردشگری گرگان برای شهرستان گرگان خدمات می دهد و در حوزه مرکزی شهر نیاز است در خصوص جابه جایی برخی از دستگاه های اجرایی اقدام شود.

کاظم نژاد بابیان اینکه عوارض ملی باید به عوارض شهری تبدیل شود و این مهم در بخش مراکز بهداشتی باید دنبال شود، افزود: زمینی که برای احداث بیمارستان در نظر گرفته شده بود در شرق گرگان بود که تقریباً 70 درصد جمعیت شهرستان در این منطقه قرار دارد.

وی یادآور شد: بیمارستان طالقانی گرگان به کل استان خدمات ارائه می دهد و برای ساخت آن شهرداری اعلام آمادگی کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان متذکر شد: شهرداری به مستأجران خود در دو ماه اسفند و فروردین ماه تخفیف داد و در حوزه ساخت و ساز تخفیف نقدی از 25 درصد به 40 درصد افزایش یافت.

شورای شهر گرگان

*درآمدهای شهرداری با مخارج هم خوانی ندارد

«سید محمد مرتضوی» در این جلسه گفت: انتظارات مردم در این دوره از مجلس شورای اسلامی بالا است، در این ایام بحران هایی در حوزه اقتصادی را مشاهده می کنیم و مردم در تأمین اقلام معیشتی و روزانه با مشکل رو به رو هستند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان یادآور شد: نحوه تأمین درآمدهای شهری در شهرداری گرگان است و درآمد شهرداری حاصل از ساخت و ساز بوده است و بخشی از این درآمدها نیز مناسب نیست.

مرتضوی ابراز داشت: درآمدها با مخارج همخوانی ندارد و گاهی شهرداری نقش دیگر دستگاه های اجرایی برای زیست بهتر مردم را انجام می دهند و یکی از این اقدامات نامبارک شهر فروشی در قالب کمیسیون ماده 100 و کمیسیون ماده پنج است.

وی گفت: مقام معظم رهبری امسال به جهش تولید تأکید داشتند و مقصد این شعار این است که به مسئولان تلنگر بزند و در بخش دولتی ناهماهنگی بین دستگاه های اجرایی موج می زند و نتوانستیم سرمایه گذاری ها را برای گرگان جذب کنیم.

*مشخص شدن مرزهای جغرافیایی استان گلستان

«علی اصغر یوسفی» در این جلسه اظهار کرد: استان گلستان در بسیاری از حوزه های اداری وابسته به استان مازندران است و در حوزه مرزهای استان به ویژه مرز آبی با مشکلاتی رو به رو است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تأکید کرد: منطقه آزاد می تواند منجر به توسعه استان گلستان شود و باید این پیگیری ها به خروجی برسد.

یوسفی افزود: در مجلس شورای اسلامی باید این مهم مشخص شود که شورای اسلامی شهرها به عنوان شورای شهرداری هستند یا شورای شهر و موازی کاری های زیادی در این زمینه وجود دارد.

*شایسته سالاری در گزینش مدیران

«حسین ربیعی» نیز در این جلسه به نگاه های سیاسی در انتخاب مدیران توسط نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: پس از نگاه های سیاسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شایسته سالاری را ملاک قرار می دهند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: باید در گزینش مدیران استان کارگروهی جهت بررسی شایسته سالاری ایجاد شود تا مطالبات مردم بر روی زمین نماند.

ربیعی بیان کرد: نقش یک مدیر ناکارآمد در نظام می تواند سرنوشت کشور را تغییر دهد و امیدوارم نمایندگان مجلس در این زمینه موفق باشند.

وی به تله کابین اشاره کرد و گفت: تلاش زیادی در این زمینه شد و یک مرحله در تهران باقی مانده و امیدواریم با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مهم رقم بخورد.

*معضل جمع آوری نخاله در شهر گرگان و هماهنگی بین دستگاه ها

«ابراهیم جرجانی» نیز در این جلسه به چندگانگی در مدیریت شهری مشکلات زیادی را ایجاد کرده و یک بخش آن نخاله های زیادی است که در سطح شهر گرگان وجود دارد.

وی ابراز داشت: شهرداری توان خود را برای جمع آوری نخاله به کار گرفته ولی بخشی از حل این مشکل از عهده مدیریت شهری خارج است و باید محیط زیست و منابع طبیعی باید وارد کار شوند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ابراز داشت: در حوزه اشتغال نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی اهتمام داشته باشند تا بتوانیم فضاهای بزرگ اشتغال را در گرگان ایجاد کنیم.

*کاهش حمایت دولت در مدیریت شهر

«فائزه عبدالهی» در این جلسه گفت: در چهار دوره گذشته تعداد نیازمندانی که به ما مراجعه می کردند خیلی کمتر بود و شرایط اقتصادی مردم بسیار بدتر شده است.

وی تصریح کرد: مردم از سیاست گذاران کشوری انتظار دارند که در این ایام به مشکلات اقتصادی آنها رسیدگی شود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان به بحث قوانین اشاره کرد و گفت: نقطه نظرات کارشناسی باید در بحث قانون گذاری مورد توجه قرار گیرد که در تغییر و تحولات قوانین مشکلی برای جامعه ایجاد نشود.

عبدالهی گفت: در این دوره از شورای اسلامی گرگان شاهد آن هستیم که کمک های دولتی کمتر شده و شهر با اعتبارات مردمی مدیریت می شود این در حالی است که در جوامع دیگر بار هزینه مدیریت شهری بر دوش دولت ها است.

وی با بیان اینکه اصلاح قوانین در مجلس شورای اسلامی باید در راستای تقویت شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد، افزود: سرمایه گذاری در حوزه مدیریت شهری ریسک است و باید قوانین در راستای حمایت از سرمایه گذاران تسهیل شود.

*معرفی نماینده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون شورای شهر گرگان

«سعید رحیمی» در این جلسه گفت: برای حل مشکلات و معضلات پیشروی مدیریت شهرداری نیاز است که نشست های نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پارلمان محلی شورای شهر گرگان افزایش یابد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود را در کمیسیون های شورای اسلامی شهر گرگان معرفی کنند و به صورت تخصصی در جریان موضوعات شهر گرگان قرار گیرند.

رحیمی افزود: در شورای شهر گرگان به دنبال این هستیم که دغدغه های مردم را بکاهیم و امکانات شهری را در مسیر توسعه به کار گیری کنیم.

وی گفت: بالغ بر چهار هزار قانون در کشور وجود دارد که مشکلات زیادی را به وجود می آورد و معنایی ندارد که قانون به صورت آزمایشی و یا پنج ساله در نظر گرفته شود و باید قوانین همیشگی باشد تا مشکلات کشور را برطرف کند.

*استمرار جلسات مشورتی شورای شهر گرگان با نمایندگان مجلس

«حمیدرضا آقاملائی» نیز در این جلسه گفت: در اجرای پروژه های شهری مثل سورتمه، تله کابین و شهربازی به حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیاز داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان به بهره گیری از ظرفیت مشورتی اعضای شورای شهر در مسیر توسعه گرگان با نمایندگان مجلس تأکید کرد و افزود: منتخبین مردم دور یک میز در شورای اسلامی شهر گرگان جمع شوند و امیدواریم این اقدامات نوید بخش آینده روشن در شهر گرگان باشد.



منبع: شبستان