اظهار نظر عجیب استاندار گیلان؛ یک سوم شهرستان های گیلان وضعیت سفید دارند!

در شرایطی که بر اساس آمارهای منتشر شده از ۱۲۷ شهرستانی که در دو هفته اخیر فوتی کرونایی ثبت شده نداشته اند و از این لیست تنها شهرستان املش از گیلان در این لیست قرار داشت، استاندار گیلان مدعی شده است که یک سوم شهرستان های استان وضعیت سفید دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، نکته عجیب تر آنکه یک سوم ۱۶ شهرستان استان گیلان یعنی بیش از ۵ شهرستان گیلان در وضعیت سفید قرار دارند. آنهم در شرایطی که طبق آمار فقط شهرستان املش در گیلان طی ۲ هفته اخیر فوتی نداشته است.

این موضوع به آن معناست که یکم آنکه صفر بودن تعداد فوتی در شرایطی که ابتلا به کرونا به عدد صفر نرسد عملاً ربطی به وضعیت سفید آن شهرستان ندارد، دوم نیز آنکه استاندار گیلان عملاً با طرح چنین ادعایی آمار مطرح شده را کاملاً زیر سوال می برد و نکته عجیب آنکه این آمار از دانشگاه علوم پزشکی اخذ شده است!

موضوع سوم اما کمی قابل تأمل تر است. جایی که اظهارات استاندار گیلان عملاً ممکن است جان افراد زیادی را به خطر بیاندازد. زیرا حتی چین با تمام ادعاهای خود پیرامون کنترل کرونا بازهم همچنان افراد جدید به هر کیفیت و نوع ابتلا به لیست مبتلایان اضافه می شوند، حالا استاندار گیلان مشخص نیست بر اساس کدام آمار چنین اظهاراتی را مطرح می کند.



منبع: رشت 20