بهار همیاری در ماه همدلی
۲۰ اردیبهشت ۹۹ | May 9 2020 چاپ
بهار همیاری در ماه همدلی

ماه مبارک رمضان بهانه ای‌ است برای حس همنوع دوستی و همدلی مؤمنانه‌ای که سبب می‌شود بهار همیاری در ماه همدلی به حقیقت بپیوندد. به‌خصوص که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود قبل از شروع ماه بندگی، به کمک‌های مؤمنانه‌ای اشاره کردند که آحاد ملت ایران در این سفره شریک و متنعم باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی اخیرشان به‌ مناسبت نیمه شعبان به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و فرمو‌دند: «افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم».

از حضور بی‌ادعای گروه‌های جهادی و بسیجیان و هیئت‌های مذهبی که بگذریم، مشارکت مردم در رزمایش مومنانه جلوه دیگری از همدلی و همراهی ایرانیان را به رُخ جهانیان کشید، آنجا که شور و شعور ایرانی در کوچه و پس کوچه‌های شهر عرصه خدمت‌رسانی و عشق‌ورزی به هم‌وطن می‌شود.

توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی اتاق اصناف به نیازمندان گیلانی

سید جلال‌الدین محمد شکریه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش پررنگ اصناف در ایام کرونا اظهار کرد: در طی این مدت اتاق اصناف همیشه پای‌کار بوده و از هیچ تلاشی برای کمک به نیازمندان دریغ نکرده است.

وی با اشاره به توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی توسط اتاق اصناف گیلان گفت: با شروع رزمایش مواسات اصناف گیلان به یاری قرارگاه این رزمایش آمده و تاکنون ۷۰۰ بسته معیشتی شامل برنج، رب، روغن، گوشت، مرغ، ماکارونی تهیه‌شده است.

رئیس اتاق اصناف گیلان با اذعان به اینکه توزیع بسته‌های به نیازمندان کماکان ادامه دارد، افزود: با تلاش سپاه قدس گیلان و بسیج اصناف تاکنون هزار بسته معیشتی به ارزش ریالی سه میلیارد ریال تهیه و در بین مناطق محروم و نیازمندان توزیع‌شده است.

توزیع حدود 7 هزار بسته معیشتی در رزمایش مومنانه آمل

مهدی فلاح جانشین ناحیه مقاومت بسیج آمل در حاشیه توزیع دومین مرحله بسته های معیشتی رزمایش کمک مؤمنانه به خانواده‌های نیازمند در حوزه‌های مقاومت بسیج دو بخش دابودشت و دشت سر در گفت‌وگویی اظهار کرد: در پی شیوع بیماری کرونا و پس از منویات مقام معظم رهبری در اجرای طرح کمک مؤمنانه دومین مرحله بسته‌های معیشتی در حدود ۶ هزار و ۸۰۰ بسته در این شهرستان آماده و بین خانواده‌ها آسیب دیده تقسیم شد.

وی با بیان اینکه توزیع این مرحله همزمان با نیمه ماه رمضان و ولادت اهل بیت کریمه امام حسن مجتبی(ع) اجرایی می‌شود، افزود: در این طرح چهار حوزه مقاومت بسیج منطقه دابودشت نیز به جمع‌آوری بسته‌های معیشتی پرداختند که در هر حوزه ۲۰۰ بسته آماده و توزیع شدند.

فلاح جمع‌آوری بسته‌های معیشتی را طی دو مرحله حدود ۱۵ هزار بسته بیان و عنوان کرد: در مرحله اول ۶ هزار ۷۰۰ سبد و مرحله دوم نیز ۶ هزار ۸۰۰ سبد جمع‌آوری شده است.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج آمل خاطرنشان کرد: همچنین تلاش داریم تا در شب‌های قدر و عید فطر ۵ هزار بسته دیگر را جمع‌آوری و تحویل خانواده‌های نیازمند دهیم و مجموع این کمک‌های مومنانه را به ۲۰ هزار بسته معیشتی برسانیم.

 



منبع: فارس