نمی توان یک شبه مشاورین شورا را بیرون کرد/ در سایه وحدت می توانیم خروجی خوبی برای مردم شهرمان داشته باشیم

عضو شورای شهر رشت گفت: هنر ما این بوده است که نیرو نیاوریم تا تراکم ایجاد شود، اما قرار هم نیست که نیروها را حذف کنیم. قطعاً جلسه هیات رئیسه نباید برای حاجی پور اهمیت داشته باشد و باید به جلساتی که همه اعضای شورا حضور دارند، اهمیت داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر، احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت گفت: در روزهای اخیر مواردی در حوزه مدیریت شهری مطرح شده است که موضوع نیز رسانه ای شده و باعث طرح مباحث و مشغول شدن ذهن مردم شد.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: در این میان جلساتی جهت شفافیت موضوعات برگزار شد که می توان گفت این اقدام یک حسن بزرگ است. قانونگذار تکلیفی را مشخص کرده است که یکی از آنها نظارت بر امور است. همانطور که نمایندگان مجلس حق قانون گذاری، نظارت، تحقیق و تفحص، استیضاح و حتی عزل را دارند، اعضای شورا نیز این اختیارات را دارند اما این موضوع در شورای پنجم رشت مغفول مانده است.
 
وی تاکید کرد: حال یکی از همکاران ما در شورا اقدام به طرح موضوع در این خصوص کرده اند، بنده در تایید و تکذیب صحبت نمی کنم، بحث بنده این است که این نباید ما را از هدف اصلی دور کند. ما با جلسات و دید و بازدیدهای فراوان توانسته ایم این منابع ملی را از تهران در اختیار بگیریم. هر یک روز که بخواهد فاصله بیفتد، روزی هزار تن زباله در سراوان ریخته می شود. هر کسی باید وظیفه خود را انجام دهد. حال که معاون عمرانی شهردار استعفا داده است، ما می بایست هرچه سریعتر در این خصوص تعیین تکلیف کنیم.
 
عضو شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: قرار بر این بود که با راه اندازی این دو خط در کارخانه کود آلی، زباله وارد سروان نشده و فقط ریجکتی کارخانه به سلول دفن برود تا زمانی که دستگاه زباله سوز آماده شود، بنابر این بنده می‌خواهم که هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهیم. اگر قرار است مناقصه ابطال شود این کار صورت گیرد، اگر قرار است تصحیح شود، به گونه ای که صرفه و صلاح شهرداری در نظر گرفته شود، این کار انجام گردد. ما کارهای بسیار زیادی داریم و باید تکلیف معاونت زیربنایی هرچه سریعتر مشخص شود تا ما با توجه به فصل کار و اینکه از ۲۶۵ پروژه کارها را به ۵ پروژه اهم و مهم کرده ایم، بتوانیم کارها را سر و سامان بدهیم.
 
رمضانپور اذعان داشت: خداوند قادر توانمند مطلق است. ما نمی توانیم مدعی شویم که بی خطا هستیم، مدیران ما نیز همانند ما اعضای شورا در استثناء قرار ندارند. شهردار نیز به همین صورت. ممکن است اعضای شورا سوالاتی را داشته باشند و ما نباید در این میان از هم بپاشیم و نگران شویم.
 
عضو شورای شهر رشت با اشاره به بحث مشاورین شورای شهر رشت، گفت: هنر ما بر این بوده است که نیرو نیاوریم تا تراکم ایجاد شود، اما قرار هم نیست که نیروها را حذف کنیم. قطعاً جلسه هیئت رئیسه نباید برای حاجی پور اهمیت داشته باشد و باید به جلساتی که همه اعضای شورا حضور دارند، اهمیت داد.
 
وی در خصوص بحث تراموای شهر رشت، تصریح کرد: در بحث تراموای شیراز اینها نه ردیف بودجه دارند و نه مراحل قانونی را طی کرده اند و ما تمام اقدامات قانونی را انجام داده ایم و این موضوع قطعاً تعمدی در آن نیست و اگر ما در اجرا سرعت داشته باشیم قطعاً می توانیم جلوتر باشیم.
 
رمضانپور در پایان خطاب به شهردار رشت به بحث ممیزی الکترونیک املاک اشاره داشت و تاکید کرد: کاری که ما می توانیم انجام دهیم وحدت است تا در سایه وحدت بتوانیم خروجی خوبی برای مردم شهرمان داشته باشیم.

 

 

/ایلنا