با حضور رییس اتاق ایران؛
ساختمان جدید اتاق بازرگانی استان مازندران افتتاح شد+ تصاویر
۱۸ خرداد ۹۹ | June 7 2020 چاپ
ساختمان جدید اتاق بازرگانی استان مازندران افتتاح شد+ تصاویر

مجتمع اداری و آموزشی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران روز شنبه با حضور رییس اتاق ایران در ساری افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران در مراسم اافتتاح این ساختمان گفت : مجتمع اداری و آموزشی اتاق بازرگانی این استان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۶ هزار متر مربع و در ۶ طبقه با حمایت مالی اتاق ایران در ساری ساخته شد.

عبدالله مهاجر افزود: برای ساخت، تکمیل و تجهیز این پروژه حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که بخش زیادی از این اعتبار از سوی اتاق ایران تامین شده است.

وی گفت: پیش از این اتاق بازرگانی استان با حدود یک هزار و ۳۵۰ عضو و حدود ۴۰۰ دارنده کارت بازرگانی فاقد فضای مناسب برای پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی بود و در مجتمع جدید فضای فیزیکی مناسبی برای این بخش و سیمنارهای تخصصی پیش بینی شده است.

مهاجر واحدهای اداری و مالی ، آموزشی ، سالن کنفرانس، جلسات را از بخش های مهم این مجتمع معرفی کرد و اظهار داشت : در این مجتمع فضا برای راه اندازی دانشکده علمی - کاربردی تجارت و بازرگانی برای آموزش جوانان علاقه مند به تجارت داخلی و خارجی نیز پیش بینی شد که پس از دریافت مجوز فعالیت خود را شروع می کند.

عملیات اجرایی مجتمع اداری و آموزشی اتاق بازرگانی استان مازندران مهر ماه سال ۹۶ با حضور مسوولان وقت اجرایی شروع و در آن زمان دوره اتمام این پروژه حدود ۱۸ ماهه اعلام شده بود که با حدود یک سال تاخیر به بهره برداری رسید.

همزمان با افتتاح اتاق بازرگانی استان مازندران، اتاق بازرگانی شهرستان آمل یکی از صنعتی ترین شهرستان های استان مازندران نیز در زمینی زیربنای سه هزار متر مربع و با حدود ۶۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

اتاق بازرگانی استان مازندران به عنوان یکی از بزرگترین اتاق های ایران پس از استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان محسوب می شود که حدود یک هزار و ۳۵۰ عضو دارد که حدود ۴۰۰ نفرشان دارای کارت بازرگانی خارجی هستند و در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان مازندران به خارج از کشور صادرات داشتند.



منبع: ایرنا