در نشست مدیران شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی عنوان شد:
تخصیص ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بزرگراه بجنورد - بهشهر / افزایش 6 درصدی ترانزیت محصول از گلستان
۲۰ خرداد ۹۹ | June 9 2020 چاپ
تخصیص ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بزرگراه بجنورد - بهشهر / افزایش 6 درصدی ترانزیت محصول از گلستان

مدیر بنادر و دریانوردی استان گفت : ۲ شناور در کریدور آبی بندرترکمن - آشوراده با اعتبار چهار میلیارد ریالی امسال توسط پیمانکاران این اداره از آب خارج خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، نشست مدیران شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در جزیره آشوراده برگزار شد.

اسعدی مدیر بنادر و دریانوردی استان در این جلسه گفت : ۲ شناور در کریدور آبی بندرترکمن - آشوراده با اعتبار چهار میلیارد ریالی امسال توسط پیمانکاران این اداره از آب خارج خواهد شد.

وی افزود: همچنین طرح پیاده سازی حریم ۶۰ متری سواحل گلستان در صد کیلومتر از سواحل استان با همکاری سازمان جنگل ها و مراتع و وزارت نیرو در گلستان آغاز شد.

اسعدی گفت: با وجود آنکه در برخی استان‌های ساحلی اقدامات قهری برای این موضوع در پیش گرفته‌شده اما در گلستان با صدور اخطاریه های دریانوردی در یک تعامل اجتماعی با مالکان و بدون ارجاع به محاکم قضایی، این سازه ها را جمع آوری کنیم.

 وی از تمامی افرادی که در کرانه های خلیج گرگان و دریای خزر، سازه ساحلی دارند خواست اطلاعات ساختمان خود را در سامانه جامع سازه های دریایی کشور ثبت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز در این نشست گفت: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های راه و شهرسازی، اجرای این طرح ها در گلستان شتاب می گیرد.

حسین محبوبی به تخصیص ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بزرگراه بجنورد - بهشهر اشاره کرد و گفت: با تغییر روش تخصیص اعتبارات از حالت اسناد خزانه به نقدی مشارکت پیمانکاران در اجرای این طرح بیشتر خواهد شد.

محبوبی با اشاره به طرح احداث مسیر ریلی اینچه برون - آزادشهر - شاهرود اظهار داشت: این پروژه تحول زا با اعتبار حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال با همراهی قرارگاه خاتم اجرا خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرقی ۲ کشور نیز در این جلسه گفت: پارسال ۲۶ هزار تن محصول وارد استان شد که ۱۲ هزار تن از این کالاها مربوط به ترانزیت بازارهای بین‌المللی است.

مهدی عبدالکریم زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود چهار ماه از سال به سبب سیل و شیوع کرونا، فعالیت مسیر ریلی اینچه برون متوقف شده اما در این مدت ترانزیت محصول از گلستان ۶ درصد بیشتر شد.



منبع: ایرنا