دل پر خون مردم کلاله از ترویج بی بند و باری در اماکن گردشگری و زیارتی این شهرستان + تصاویر

چندسالی میشود که مزار خالد نبی(حضرت خالدابن‌سنان علیه‌السلام) و مناطق تپه‌ماهور شرق استان‌گلستان ، بیش از پیش شهره شده و در بین گردشگران بعنوان منطقه ای جذاب ، زیبا و لذت بخش جا افتاده است اما بی بندو باری در این مناطق به شدت دل مردم این شهر ها را به درد آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، چندسالی میشود که مزار خالد نبی(حضرت خالدابن‌سنان علیه‌السلام) و مناطق تپه‌ماهور شرق استان‌گلستان ، بیش از پیش شهره شده و در بین گردشگران بعنوان منطقه ای جذاب ، زیبا و لذت بخش جا افتاده است.

اما اینکه این منطقه زیبا و گردشگران که از مناطق مختلف کشور می‌آیند چقدر برای اهالی این منطقه ، یعنی مردم شهرستان کلاله ، خوش‌آیند هستند نیز مسئله ای مهم و قابل تامل میباشد!

گردشگری شاید در نگاه اول مسئله ای خوش‌چهره و جذاب از نظر اقتصادی باشد؛ اما در نگاه بعدی ، آفات فرهنگی و عقیدتی را نیز ممکن است همراه خودش داشته باشد. خصوصا برای شهرهایی مثل کلاله که هنوز عفت و غیرت در آن شهر ها (به لطف مردم متعصب و دیندارشان) وجود دارد و به وضوح چشم‌نواز است!

عفت و غیرتی که متاسفانه در بین غالب مسافرین مشاهده نمیشود!

مسافرینی که با هر ظاهر و لباس زننده ای ، آزادانه و در کمال خونسردی و وقاهت به سمت اماکن گردشگری میروند و گویا مردهای آنان بویی از غیرت و مردانگی نبرده اند جز اسم مرد که آن را یدک میکشند.

مردهای خانواده‌ای که برهنگی و بی حجابی را روشن فکری و تمدن میدانند! مگر نبود که شهید مطهری فرمودند: اگر برهنگی تمدن است پس حیوانات از ما متمدن ترند! پس چطور میشود عده ای در این کشور اسلامی انقدر راحت و آزادانه خلاف شرع و قانون انجام‌میدهند؟ جالب اینجاست که اگر به پوشش این افراد ایراد گرفته شود نه تنها خیلی از آنها اهمیتی نمی دهند ، بلکه بعضا طلبکار هم شده اند!! البته که بخش زیادی از این مسائل ، بخاطر عدم برخورد قاطع قانونی است! قانونی که میتواند باعث تخریب منزل آسیه‌پناهی ها شود ولی نمیتواند مانع گسترش فرهنگ‌غربی و فرهنگ‌برهنگی شود!؟ به قول شهید بهشتی رحمت‌الله‌علیه ، در جامعه ای که عبور از چراغ قرمز منع میشود ، چگونه با برخورد از خط عفاف برخورد نمیشود؟

نکته ای جالب و قابل توجه است این است که اکثر اوقات هم بقعه مطهر حضرت خالدنبی خلوت است و طبیعتا غالب مسافرین برای زیارت ایشان نمیروند! راستی!جناب مختومقلی فراغی هم مزارشان دور نیست به آنجا! چرا کسی برای رفتن به مزار ایشان تلاشی نمیکند؟؟ پس میتوانیم نیجه بگیریم که هدف از گردشگران ، غالبا مناطق طبیعی آنجا و همچنین قبرستان تاریخی مشهورش است که عکس های آن را به وفور مشاهده کرده اید. قبرستانی که جاذبه اش فقط و فقط اشکال و نمادهای جنسی است! و تصاویر مسافرین نیز خبر از بی‌فرهنگی و بی‌ظرفیتی عده ای از آنان میدهد.

و مسئله‌ی رنج‌آور ماجرا اینجاست که مسئولیت خالد نبی با سازمان اوقاف و امور خیریه ی شهرستان میباشد! سازمانی که زیر نظر رهبری است و طبیعتا باید در مورد مسائل مهمی همچون مسائل فرهنگی و فساد های اخلاقی ، بسیار قاطعانه و جدی برخورد کند. لکن علاوه بر اینکه برخوردی مشاهده نمیکنیم حتی کمی ترویج فرهنگ و یا امر به معروفی را نیز تابحال مشاهده نکرده ایم!

آنقدر در برابر این مسائل کاری نکردیم که چندی پیش شاهد برپایی فستیوال رنگ در یکی از جنگل های شهرستان بودیم.

جشن رنگی که علاوه بر اختلاط کامل ، نداشتن هیچگونه حجاب ، رقص مختلط و لباس بسیار نامناسب، شاهد شنای زن و مرد در یک رودخانه و درکنار هم‌نیز بودیم! و در کمال وقاهت تصاویر آن جشن را در فضای مجازی به انتشار گذاشتند و این کار را شروع کارهای بعدی قلمداد کردند!

انتشار نیز توسط گروه کوهنوردی‌ای انجام شد که مجوز قانونی دارد ولی کاملا برخلاف قانون عمل کرده است!

 

راستی ، امر به معروف مگر نبود که امام حسین(ع) را از مدینه به سوی کوفه عازم کرد و حضرت هدف از قیام خودشان را امر به معروف و نهی از منکر برشمردند!

پس چرا مضاف بر نهاد های دولتی مثل فرمانداری، نیروی انتظامی و سازمان گردشگری؛ ارگان ها و افراد انقلابی همچون امام جمعه ، نماینده مجلس شهرستان ، سپاه و سازمان اوقاف نیز واکنشی به این مفسده های اخلاقی نشان نمیدهند؟

به راستی چه شده است که در خواب فرهنگی فرو رفته ایم؟ اما خدا کند که با لگد دشمن از خواب بیدار نشویم!



منبع: گلستان ۲۴