فعال سیاسی اصولگرا:
تصمیم احمدی نژاد برای ورود به انتخابات ۱۴۰۰ جدی است
۲۴ خرداد ۹۹ | June 13 2020 چاپ
تصمیم احمدی نژاد برای ورود به انتخابات ۱۴۰۰ جدی است

رئوفیان گفت: احمدی نژاد دارای یک ویژگی‌های بارز رفتاری و گفتاری است که در سایر افراد چنین ویژگی‌هایی تا کنون مشاهده نشده و در آینده هم نخواهد است. به هرحال مردم روی همین مسائل حساب باز می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، زمان نسبتا زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری 1400 باقی است و تجربه ثابت کرده تا هفته‌ها و بعضا روزهای منتهی به انتخابات نمی‌توان تحلیل دقیق و پیش‌بینی صحیحی ارائه کرد. با این حال گمانه‌زنی‌ها آغاز شده و شاهدیم که چطور اغلب فعالان سیاسی و رسانه‌ها درباره آمدن و نیامدن کاندیداهای اصولگرا و اصلاح طلب سخن می‌گویند. یکی از این کاندیداها که حرف و حدیث هم حول محور او کم نیست، محمود احمدی‌نژاد است. او اگرچه در انتخابات پیشین از ورود به عرصه رقابت منع شد اما همچنان به کرسی سابق خود چشم دارد. خاصه اکنون که برخی از وزرا و مدیران دولت وی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرده‌اند، مسیر را هموارتر از قبل هم می‌بیند. باید منتظر ماند و دید که آیا او چراغ سبز لازم را برای ورود به عرصه رقابت‌ها می‌گیرد؟

برخی معتقدند که او توجهی به این نشانه‌ها و مسائل پشت پرده ندارد و کار خود را خواهد کرد. به اعتقاد این گروه پشت احمدی‌نژاد به بدنه رای و محبوبیتش گرم است. عملکرد بد دولت یازدهم و دوازدهم و تضعیف جریان اصلاحات هم این امید را به طیف احمدی‌نژاد داده که می‌توانند بار دیگر به پاستور برسند.

ابوالقاسم رئوفیان، دبیر کل حزب ایران‌زمین در گفت‌وگویی با نامه احتمال حضور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را قابل توجه دانست و گفت: « با توجه به نقشی که چهره‌های سیاسی در توسعه سیاسی کشور دارند و اینکه یکی از زمینه‌های ایفای نقش در راستای دستیابی به توسعه سیاسی حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی است، احمدی نژاد به عنوان یک پدیده که دو دوره ریاست جمهوری کشور را برعهده داشته است و یا دیگر رجال سیاسی کشور می‌توانند وارد انتخابات شوند».

وی افزود: « توجه داشته باشید که نظام سیاسی ما در رسیدن به توسعه سیاسی با چالش‌های درون کشوری به این خاطر که احزاب نهادینه نشده‌اند و مردم نقش احزاب را در این خصوص نادیده می گیرند و هم به خاطر دخالت بیگانگان که ما کم با آن مواجه نیستیم، مواجه است. همه این‌ها این احتمال را به تعبیری قریب به یقین می‌کند که ایشان هم وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی شوند به خاطر اینکه او بالاخره عقبه‌ای دارد».

وی در پاسخ به اینکه میزان محبوبیت احمدی‌نژاد نسبت به دوران ریاست جمهوری او چه تغییری داشته است؟ گفت: « ما باید در تحلیل خود از این موضوع نخبگان جامعه را از توده مردم جدا کنیم. من فکر می‌کنم که بخشی از جامعه از آمدن او در عرصه رقابت استقبال می‌کند. همین مساله هم موجب خواهد شد که تصمیم او نسبت به گذشته برای ورود به عرصه رقابت جدی تر باشد. البته این که شورای نگهبان صلاحیت با توجه به مسائل گذشته صلاحیت او را تایید کند یا خیر یک امر دیگری است».

این فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه برخورد نخبگان سیاسی و اجتماعی با ورود دوباره احمدی‌نژاد به عرصه سیاست کشور چطور خواهد بود؟ نیز گفت: «اینگونه نیست که بگوییم نخبگان از او استقبال نمی‌کنند و صرفا از طرف توده مردم مورد استقبال قرار می‌گیرد اما می‌توان گفت که درصد خیلی کمی از نخبگان نسبت به این اقدام احمدی‌نژاد روی خوش نشان خواهند داد».

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا سعید جلیلی به عنوان یکی دیگراز کاندیداهای احتمالی اصولگرایان در سال 1400 می‌تواند بدنه رای احمدی‌نژاد را از آن خود کند؟ گفت: « روشن است که جواب خیر است. به این لحاظ که احمدی نژاد دارای یک ویژگی های بارز رفتاری و گفتاری است که در جلیلی چنین ویژگی‌هایی تا کنون مشاهده نشده و در آینده هم نخواهد است. به هرحال مردم روی همین مسائل حساب باز می‌کنند».