در انتظار بزرگترین انتقال تاریخ فوتبال ایران؛
با توصیه آرشاوین؛ سردار آرسنالی می شود
۲۹ خرداد ۹۹ | June 18 2020 چاپ
با توصیه آرشاوین؛ سردار آرسنالی می شود

رسانه های روسی ادعا کردند که باشگاه آرسنال آماده است تا به توصیه آندره آرشاوین، ستاره سابقش، سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت سن پترزبورگ را به خدمت بگیرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، آزمون که در یک سال و نیم اخیر برای زنیت بازی می کند، در چند سال اخیر همواره مورد توجه باشگاه های مختلف اروپایی قرار داشته و شایعات زیادی در مورد آینده او منتشر شد اما در نهایت همچنان در لیگ روسیه بازی می کند.

اکنون سایت روسی gazeta.ru ادعا کرد که با توصیه ای که آندره آرشاوین به آرسنال داشته، این باشگاه لندنی قصد دارد آزمون را به خدمت بگیرد.  این در حالی است که در ماه های اخیر، از ناپولی به عنوان مقصد احتمالی آزمون نام برده شده بود اما گفته می شود که اختلاف مبلغ 10 میلیون یورویی زنیت برای این انتقال، ناپلی ها را از انجام این انتقال منصرف کرد. همچنین لاتزیو هم مانند یکی دو فصل گذشته برای خرید آزمون ابراز تمایل‌هایی کرده بود؛ تیمی که در این فصل، رقیب اصلی یووونتوس در راه کسب عنوان قهرمانی سری آ است.

اما به نظر می رسد اکنون مشتری دیگری برای این مهاجم ایرانی پیدا شده است: باشگاه لندنی آرسنال که علاقه زیادی به خرید آزمون دارد. براساس گزارش این سایت روس، میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، شخصا با آرشاوین که در کمیته نقل و انتقالات باشگاه زنیت فعالیت دارد، تماس گرفت و از او در مورد به خدمت گرفتن آزمون مشورت خواست.

سایت gazeta.ru این خبر را به نقل از فرانسسک آگیلار، خبرنگار روزنامه اسپانیایی موندو دپورتیوو نقل کرده است.

آزمون که در ژانویه 2019 از روبین کازان به زنیت پیوست، خیلی زود به یکی از بازیکنا کلیدی این تیم تیم شد. او در فصل گذشته، 12 بازی برای زنیت انجام داد و علاوه بر زدن 9 گل، دو پاس گل هم داد و کمک کرد تا این تیم بعد از 5 سال، قهرمان روسیه شود.  او در این فصل هم در 21 بازی، 10 گل و 6 پاس گل داد؛ ضمن اینکه دو گل نیز در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به ثمر رساند اما نتوانست باعث حذف این تیم از این رقابت شود.

این طور که گفته می شود، زنیت 30 تا 35 میلیون یورو برای فروش آزمون می خواهد که می تواند او را به گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران تبدیل کند.



منبع: ورزش سه