با توجه به نقدهای اخیر؛
آیا آموزش و پرورش گیلان ساز مخالف می زند؟
۳ تیر ۹۹ | June 23 2020 چاپ
آیا آموزش و پرورش گیلان ساز مخالف می زند؟

آموزش و پرورش با توجه به جایگاه ویژه خود در امر آموزش و اخلاق مداری جهت پرورش امیدهای یک کشور باید در راستای چارچوبی مدون بعنوان یکی از ارگان های شاخص قد علم کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، به قطع و یقین انتخاب یک وزیر بر اساس باید ها و نبایدها، می تواند شایسته سالاری به دور از دخالت های دست های پنهان را رکن اصلی انتخاب یک مدیر کل دانست، که با سیاست‌های یک بام و دو هوا بودن، روزمرگی و بی‌برنامگی را در آموزش و پرورش نهادینه نکند.

این در حالی است که مقوله آموزش دغدغه همیشگی مقام معظم رهبری بوده و برای عملیاتی کردن آن باید از چهره های کارآمد و دارای برنامه استفاده نمود.

طی یکسال گذشته شاهد ذبح اخلاق و بی‌برنامگی در سکان داری آموزش و پرورش استان بوده ایم

این درد نام آشنای جمعی از کارکنان شهرستان و اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان است که با مطرح کردن آن، برگی دیگر به دفتر پر حاشیه مدیریت وقت آموش و پرورش استان اضافه نمودند:

هزینه بازسازی و ادغام دو واحد ویلایی با قدمت ۲۰ ساله، واقع در گلسار رشت جهت سکونت آقای مدیر کل (با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ساده زیستی و جلوگیری از هرگونه ریخت و پاش های مسئولین) - بیان گله مندی و مصاحبه های آقای مدیر کل در خصوص توقف عملیات اجرایی پروژه استخر فرهنگیان با گذشت بیش از ۱۰ سال، تا عدم پیگیری برای همین پروژه که به سرانجام برسد (گیلان تنها استانی در کشور می باشد که از داشتن استخر شنای فرهنگیان محروم است) - لغو ابلاغ نیروهای متخصص و دارای کارنامه ی مشخص - انتصاب بعضی نیروهای مورد نظر بدون در نظر گرفتن بروکراسی اداری، به خصوص از زادگاه آقای مدیر کل - عدم پرداخت به موقع اضافه کار و بدهی های معوق کارمندان اداری و عملکرد ضعیف در سرکشی به حوزه خود در برف سال 98 که با انتقاد صریح استاندار جهت برکناری روبرو شد. اما...؟!!

فیـلم انتـقاد تنـد اسـتاندار 

لازم به ذکر است استان گیلان چهارمین استان باسواد کشور و تنها استانی در کشور می باشد که از داشتن استخر شنای فرهنگیان محروم است.

امید است که با روی کار آمدن نمایندگان مجلس یازدهم و با ترویج روحیه مطابله گری جهت روی کار آمدن واژه شایسته سالاری، شاهد شکوفایی، رشد حداکثری و احقاق حق خانواده آموزش و پرورش گیلان و دیگر ادارات کل در استان باشیم.