پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تحقق مطالبه و آرزوی رهبر معظم انقلاب

دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مدت ها پیش تهیه آثار مستند و روایت گونه از خاطرات مدافعان سلامت را در دستور کار قرار داده و همچون تقدیم بیشترین شهدای این حوزه در مواجه با کرونا، در تحقق مطالبه و آرزوی رهبر معظم انقلاب نیز پیشتاز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز طی نشست ویدیو کنفرانس با ستاد های ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن تقدیر از برنامه ریزی و مدیریت کادر سلامت در طول دوران بحران کرونا، از یک مطالبه جدی و آرزوی خود پرده برداشتند و مطرح فرمودند که انتظار دارند جهاد عظیم و عمومی کادر بهداشت و درمان با بیان شیرین، زیبا و اثر گذار روایت شود.

رهبری معظم انقلاب در ادامه رهنمودهای امام گونه خود با اشاره ضمنی به تشابه جهاد مدافعان سلامت با رزمندگان دفاع مقدس فرمودند انتظار دارند جهاد مدافعان سلامت با روایت راویان در اَشکال گفتار، نوشتار و سایر شیوه های هنری همچون شهید سید مرتضی آوینی که جزئیات دوران دفاع مقدس را روایت کرد، روایت شده و در تاریخ ماندگار شود.

از آنجا که گیلان در تمامی عرصه های جهاد، ایثار و از خودگذشتگی در تاریخ سراسر پرافتخار کشور می‌درخشد و پیش قراول است، در تقدیم شهدای مدافع سلامت عرصه خدمت نیز در کشور با تقدیم بیش از ۲۰ شهید پیشتاز شد.

تقدیم بیش از ۲۰ شهید مدافع سلامت در گیلان و‌ درگیری صدها نفری کادر پرستاری و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی را وا داشت تا در تهیه و تولید آثار مستند از تلاش های بی وقفه و بی منت کادر سلامت در تمامی بخش ها اقدام کند و با روایت جهادگرایانه و با جزییات خدمات سربازان خط مقدم مقابله با ویروس منحوس و متقلب، رشادت هایشان را در تاریخ ماندگار کنند.

تهیه فیلم مستند از رشادت ها و جان‌نثاری های مدافعان سلامت گیلان از مدت ها پیش از سوی. دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغاز شده و‌ راویان طی هفته های اخیر در تلاش اند تا با گفت‌و‌گو با کادر سلامت اعم از پزشکان، پرستاران، کادر خدمات و حفاظت و سایر فعالان این حوزه، جهاد عظیمشان را در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ روایت و‌ در تاریخ ماندگار سازند.

تاکنون فاز نخست تصویر برداری از روایت مستند مدافعان سلامت در گیلان که به تصویر برداری از مدافعان سلامت در سطح بیمارستان‌های رشت اختصاص یافته در حال نهایی شدن است و پروژه این مستند سازی امروز در بیمارستان امیرالمومنین بوده و به نظر می‌رسد طی روزهای آینده در بیمارستانهای دولتی رشت به اتمام برسد.

بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است پروژه مستند سازی روایت گونه از جان‌نثاری و رشادت‌های مدافعان سلامت در شهرستانها به ویژه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که در دوران کرونا به مردم خدمات ارایه میکردند نیز تهیه شود.

اقدام به تهیه مستند خاطرات مدافعان سلامت در گیلان از مدت ها پیش همچون پیشتازی گیلان در تقدیم شهدای مدافع سلامت نشان از فرهیختگی، زمان‌شناسی و‌ اقدام به‌هنگام کادر سلامت استان می دهد و از اینکه دغدغه رهبری نیز بر این مهم صحه گذاشته، انگیزه تولید کنندگان آن را مضاعف و مسیر را برای تهیه فراوردهای بیشتر و کیفی تر آثار در حوزه مدافعان سلامت را هموار تر کرده است.