نساجی تراکتور را در تبریز از کار انداخت؛
یک پیروزی شیرین برای مازنی ها مقابل آذری ها در پساکرونا
۹ تیر ۹۹ | June 29 2020 چاپ
یک پیروزی شیرین برای مازنی ها مقابل آذری ها در پساکرونا

تیم نساجی مازندران که پیش از نوروز ماشین سازی را در تبریز شکست داده بود، حالا تراکتور را هم 1-0 مغلوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا - رسانه جوان شمال کشور، تیم تراکتور در شبی که میزبانی را در اختیار داشت، با یک گل بازی را به نساجی واگذار کرد تا فرصت صعود موقت به رتبه دوم را از دست بدهد. شاگردان ساکت الهامی در حالی به نماینده قائم‌شهر باختند که حالا با این نتیجه باید به استقبال چهار بازی حساس برابر صنعت نفت، استقلال، سپاهان و شهرخودرو بروند.

نکته جالب این است که نساجی در بازی رفت با نتیجه 4-0  با هدایت رضا مهاجری به تراکتور باخته در خانه داشت اما یکشنبه شب با هدایت محمود فکری به نتیجه درخشانی در یادگار امام رسید و به پیروزی مهمی دست یافت. در بازی رفت ساسان انصاری دو گل زد و یوکیا سوگیتا و ویلیان میمبلا هم گل های دیگر را به ثمر رساندند ولی در بازی دیشب انصاری کاری از پیش نبرد، میمبلا به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و سوگیتا هم که از جمع تراکتوری ها جدا شده است.

نساج ها شبی به یاد ماندنی را در پساکرونا برای مازندران رقم زدند که می تواند شروع خوبی برای فوتبال مازندران باشد.

این در حالی است که نساجی پیش از نوروز 99 در یک بازی یک طرفه با نتیجه 3-0 ماشین سازی را در تبریز شکست داده بود و حالا در دو بازی متوالی با چهار گل تیم های تبریزی را در این شهر شکست داده و به نوعی انتقام بازی رفت را گرفته است. همچنین با این شش امتیاز نساجی 26 امتیازی شد و از سقوط تا حد زیادی نجات پیدا کرد.

همچنین پیروزی در این بازی باعث شد تا تراکتور تا رده چهارم پایین برود و در صورتی که استقلال و فولاد دوشنبه برنده شوند، آن ها تا رده ششم نیز سقوط خواهند کرد. این در شرایطی است که البته غیبت دو ستاره و مصدومیت چند بازیکن باعث شده بود که دست کادرفنی تراکتور و ساکت الهامی حسابی خالی بماند.

الهامی که در زمستان گذشته تراکتور بحران زده دنیزلی را سروسامان داد و با چند پیروزی این تیم را به جمع مدعیان برگرداند، حالا دوباره این چالش را پیش رو دارد و باید دید آیا شادی را به اردوی تی تی ها بازخواهد گرداند یا نه؟

از سویی محمود فکری با شروع موفق در این بازی روحیه مضاعفی را به فوتبال مازندران اهدا کرد .

فکری: گل زودهنگام کارمان را سخت کرد/فشار تراکتور ما را به بازی دفاعی کشاند

سرمربی تیم نساجی قائم‌شهر گفت: قصد بازی دفاعی صفر را نداشتیم و فشار حملات تیم تراکتور سبب شد که به فکر حفاظت از گل زده خود باشیم.

محمود فکری بعد از پیروزی تیمش برابر تراکتور در کنفرانس خبری بعد از بازی اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که در بازی سنگین برابر تراکتور توانستیم 3 امتیاز را بگیریم، از تیم داوری تشکر می‌کنم که بازی را به خوبی کنترل کردند و اشتباه تاثیرگذاری نداشتند.

وی گفت: تشکر ویژه می‌کنم از بازیکنانم که با تمام وجود بازی کردند و می‌دانستند این امتیاز در تبریز چقدر مهم است و خوشبختانه توانستیم 3 امتیاز حساسی را بگیریم و درود به شرف و غیرتشان.

سرمربی تیم نساجی گفت: خیلی زود به گل رسیدیم و گل زودهنگام کار ما را سخت کرد و تیم تراکتور فشار زیادی برای گل تساوی وارد کرد که خوشبختانه ما فضای لازم را برای تهدید شدن دروازه به آنها ندادیم و در نیمه نخست یکی، دو فرصت دیگر هم داشتیم که می‌توانستیم تعداد گل‌های خود را افزایش دهیم.

وی گفت: در نیمه دوم ‌با برنامه‌ای که دادیم بازی خوبی از بازیکنان نساجی شاهد بودیم و به حریف فضا نداده و توانستیم گل زده خود را به خوبی حفظ کنیم و هم در نیمه اول و هم نیمه دوم فرصت شوت‌زنی به تیم حریف دادیم اما‌ علیرضا حیقیقی با درخشش خود مانع از گلزنی تراکتور شود.

فکری گفت:‌ در نیمه دوم هم فرصت‌هایی مانند تک به تک داشتیم که از دست دادیم، اما  3 امتیاز حیاتی را به دست آوردیم و خیالمان راحت شد که از خطر سقوط تا حدودی خارج شدیم. انشااله در هفته‌های آینده تلاش بیشتری کرده و امتیازات بیشتری را کسب خواهیم کرد و جایگاه تیم نساجی رده نهم و یا دهم نیست و سعی خواهیم کرد در جدول صعود کنیم.

وی مورد بازیکنان غایب تراکتور گفت: تیم تراکتور مهره‌های خوبی دارد و امروز هم در مجموع‌ خوب فوتبال بازی کرد، اما بازیکنان تیم نساجی فضای به آنها نداد و تراکتور بازیکنان خوبی دارد و از بابت بازیکنانی که امروز نبودند، نگران نیستند چون بازیکنان بسیار خوبی دارند که می تواند جایگزین شود و تراکتور به اندازه کافی بازیکن خوب دارد.

سرمربی تیم نساجی قائم‌شهر افزود: امروز نبود تماشاگران پرشور تراکتور در ورزشگاه مشهود بوده و جای هواداران این تیم خالی بود و امیدواریم هر چه زودتر ویروس کرونا ریشه‌کن شده و شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه ها باشیم.

بازیکن سابق تیم ملی در مورد بازی بسته نساجی گفت: طبعیت فوتبال به این شکل است که تیمی که جلو می‌افتد‌ برای حفظ نتیجه عقب کشیده و تیمی هم که گل خورده تلاش می‌کند گل خورده را جبران کند، برنامه ما به این شکل نبود که خیلی عقب باشیم و دفاع صفر انجام دهیم، اما فشار تراکتور سبب شده عقب‌نشینی کنیم، هر چند در ضد حملات فرصت‌های خوبی برای زدن گل دوم داشتیم.

محمود فکری در مورد رعایت پروتکل بهداشتی در ورشگاه یادگار امام ره تبریز گفت: مسوولان تبریزی تا جایی که توان داشتند و امکانات اجازه می‌داد پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و خسته نباشید می‌گویم به عوامل برگزاری مسابقات و همچنین از مدیریت باشگاه نساجی هم تشکر می‌کنم که برای آمدن به تبریز هواپیمای اختصاصی در اختیار تیم گذاشت و حالا به قائم‌شهر بازمی‌گردیم و یک روز در ریکاوری جلو می افتیم و برای بازی‌های آینده آماده‌تر خواهیم شد.