تشکیل ۶ کمیته تخصصی در کمیسیون امنیت ملی مجلس/ نماینده رشت رئیس کمیته دفاع شد+ اسامی روسای کمیته ها

سخنگوی کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس از تشکیل ۶ کمیته تخصصی در این کمیسیون خبر داد که در این جلسه آقای آقازاده دافساری نماینده رشت به عنوان رییس کمیته دفاع معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، ابوالفضل عمویی، با اشاره به جلسه پیش از ظهر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جلسه صبح امروز کمیسیون با موضوع ساختار داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه با توجه به مباحث مهم مرتبط با کمیسیون، نمایندگان با تشکیل ۶ کمیته اعم از  کمیته دفاع، کمیته امنیت، کمیته روابط خارجی، کمیته هسته‌ای ، کمیته حقوق بشر، کمیته مرز ذیل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  موافقت کردند.

سخنگوی کمسیون امنیت ملی و سیاست خرایج مجلس تصریح کرد: در این جلسه آقای آقازاده دافساری نماینده رشت به عنوان رییس کمیته دفاع، ابراهیم عزیزی به عنوان رییس کمیته امنیت، عباس گلرو به عنوان رییس کمیته روابط خارجی، سارا فلاحی نماینده ایلام به عنوان رییس کمیته هسته‌ای، خانم الهیان به عنوان رییس کمیته حقوق بشر و روح الله حضرت‌پور به عنوان رییس کمیته مرز انتخاب شدند.

عمویی بیان داشت: همین طور در این جلسه برای انتخاب نماینده کمیسیون امنیت ملی برای عضویت در کمسیون اصل نود رای گیری انجام شد که آقای ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان برای عضویت در این کمیسیون انتخاب شدند.

این نماینده مجلس گفت: همچنین در این جلسه  آقای نوش آبادی نیز به عنوان نماینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی تعیین شد همینطور آقای آوایی نماینده مردم دزفول از سوی کمیسیون به عنوان عضو کمیسیون سامان‌دهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی در تهران مستقر در وزرات کشور، انتخاب شد.

وی بیان داشت: همچنین آقای رحیمی جهان آبادی به عنوان نماینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در هیئت امنای موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی انتخاب شد.

عمویی بیان داشت: در ادامه این جلسه آقای محمود احمدی بیغش به عنوان نماینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دبیرخانه کنفرانس دائمی حمایت از انتفاضه فلسطین انتخاب شد. همچنین آقای عباس‌زاده مشکینی به عنوان نماینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در کمیته حمایت از انقلاب مردم فلسطین انتخاب شد.

سخنگوی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: همچنین زوایای امنیتی حادثه نیروگاه نطنز امروز عصر با حضور وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.