در نشست خبری رئیس و معاونین دانشگاه آزاد مازندران اعلام شد؛
تخفیف 50 درصدی شهریه برای دانشجویان ورودی 99 در دانشگاه آزاد مازندران
۲۳ تیر ۹۹ | July 13 2020 چاپ
تخفیف 50 درصدی شهریه برای دانشجویان ورودی 99 در دانشگاه آزاد مازندران

در نشست دکترحسین کرمانیان رییس دانشگاه آزاد مازندران و معاونانش با خبرنگاران با اشاره به مشکلات ناشی از کرونا و آسیب‌های اقتصادی وارد شده به بخش‌هایی از مردم نوید داده شد که دانشگاه آزاد اسلامی مازندران نیز در اقدامی حمایتی، شهریه دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ورودی 99 را مشمول یک تخفیف 50 درصدی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، رییس دانشگاه آزاد مازندران در ابتدای نشست ضمن خیر مقدم به خبرنگاران با معرفی این دانشگاه گفت: این دانشگاه با دارا بودن 13 واحد در شهرهای ساری، قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، آمل، بابل، نکا، بهشهر، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر و یک مرکز دانشگاهی تعداد قابل توجهی از جوانان را در رشته‌های مختلف علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم پایه، منابع طبیعی و کشاورزی و هنر به پوشش تحصیلی خود دارد و جوانان بدون کنکور می‌توانند در شهریورماه در این مراکز نام‌نویسی  و تحصیل کنند و آینده خود را رقم بزنند.

دکتر کرمانیان همچنین گفت: دانشگاه آزاد مازندران به مرکزیت ساری ظرفیت بالایی دارد تا در شرایط فعلی کشور کمک حال دست‌اندارکاران  و مجریان باشد و باور ما این است که مشکلات استان و به‌ویژه مشکلات اقتصادی  حل نخواهد شد مگر این‌که دانشگاه‌ها مرجعی برای حل مسائل باشند.

وی با اشاره به حضور 40 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر استان مازندران گفت: ما به موازات فعالیت واحدهای دانشگاهی، تعدادی آموزشکده به نام «سما» -7 آموزشکده و چهل مدرسه- در استان داریم ضمن اینکه تعداد کارکنان و اعضای هیأت علمی ما نیز 3200 تن هستند که نیمی از این تعداد را استادان ما تشکیل می‌دهند که استادان تمام‌وقت دانشگاه آزاد هستند و در کنار این تعداد، استادان مدعو بسیاری هم داریم.

دکتر کرمانیان همچنین گفت: ما در دانشگاه آزاد مازندران بیش از 700 آزمایشگاه و کارگاه داریم که در این 13 واحد و یک مرکز دانشگاهی گسترده شدند و در کنار آن، امکانات ورزشی  و زیرساخت‌های رفاهی زیادی نیز برای استفاده دانشجویان مهیا شده که می‌توان گفت در کشور بی‌نظیر است.

رییس دانشگاه آزاد مازندران همچنین تأکید کرد: استادان ما سالانه علاوه بر تدریس موظف در کلاس هستند به کارهای پژوهشی اعم از پایان‌نامه‌ها، طرح‌های درون‌دانشگاهی و طرح‌های خارج از دانشگاه هم بپردازند و تلاش ما این است که این پژوهش‌ها کاربردی باشد همان‌گونه که دانشگاه آزاد اسلامی با هدف کاربردی کردن پایان‌نامه‎ها در طرحی به نام «پایش-پژوهش اثربخش یکپارچه شبکه دانشگاه آزاد اسلامی-» برای 31 استانی که دانشگاه آزاد دارند مأموریت‌هایی در حوزه پژوهش‌ها تعریف کرد و مأموریت دانشگاه آزاد مازندران با توجه به ظرفیت توریسم این استان،  تمرکز بر گردشگری و انجام پژوهش‌هایی در این بخش است و آثار اقتصادی، زیست‌‌محیطی و امور عمومی مربوط به توریسم را در پایان‌نامه‌ها به بحث بگدارند که تنها سهم مازندران در تعیین عناوین مربوط به توریسم،  14 هزار عنوان پایان‌نامه‌ای است.  

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: رویکرد ما حل مسأله است و ما این ادعا را داریم که در حوزه‌های مختلف استان، موضوعات اصلی را شناسایی کردیم و می‌توانیم در این بخش‌ها به مدیران و مسدولان استان کمک کنیم چون عمده پژوهش‌های ما براساس نیازسنجی و مشکلات نیز همه مشکلات جامعه و مردم است.

وی همچنین به کرونا پرداخت و گفت:  آزمون پایان ترم سال تحصیلی جاری دانشجویان رشته پزشکی و پیراپزشکی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود  و طبق برنامه‌ریزی این آزمون از هفته اول مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت: پیش از موج دوم همه‌گیری کرونا ، آزمون سایر دانشجویان این دانشگاه در رشته‌های مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی به‌صورت حضوری برگزار شد اما کلاس ترم تابستانی دانشجویان این دانشگاه که از چهارم مرداد ماه سال جاری شروع می‌شود، به صورت غیرحضوری و در قالب مجازی برگزار و آزمون آن نیز به همین شیوه در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

دکتر حسین کرمانیان گفت: دانشگاه آزاد در روزهای اولیه همه‌گیری ویروس کرونا، زیرساخت‌های لازم را برای ارائه بسته‌های آموزشی به صورت مجازی و غیر حضوری فراهم کرد و مشکلی زیرساختی ندارد و در صورت تداوم همه‌گیری ویروس کرونا برای سال تحصیلی آینده، زیرساخت لازم در این دانشگاه برای برپایی کلاس‌های غیر حضوری وجود دارد و با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، این کلاس‌ها نیز غیر حضوری ادامه می‌یابد.

وی افزود: کرمانیان مهم ترین مشکل برای ارائه بسته آموزشی غیر حضوری را برای واحدهای درسی عملی و آزمایشگاهی دانست و اظهار داشت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان ارائه بسته‌های آموزشی آزمایشگاهی به صورت حضوری در دانشگاه فراهم است.

وی سلامت دانشجویان را اولویت اول برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص در همه‌گیری ویروس کرونا برشمرد و اضافه کرد: دانشجویان غیر بومی با تداوم همه‌گیری ویروس کرونا می‌توانند خدمات آموزشی خود را به صورت مجازی و یا حتی در صورت حضوری از دانشگاه‌های استان محل سکونتشان دریافت کنند.

تخفیف 50 درصدی شهریه

 تخفیف 50 درصدی شهریه برای دانشجویان ورودی99 در دانشگاه آزاد مازندران

رییس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران هم در این نشست گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا برای کمک به دانشجویان برای ترم تحصیلی آینده 1400-1399 شهریه مقاطع کاردانی و کارشناسی از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند.

دکتر یاسر رستمیان افزود: این تخفیف شامل رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران واحد ساری نمی‌شود اما تمام رشته‌های دو مقطع کاردانی و کارشناسی را شامل خواهد شد.
وی گفت : علاوه بر این، برای کمک به دانشجویان در پرداخت شهریه نیز تسهیلاتی را تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال به صورت قرض‌الحسنه برای رشته‌های کارشناسی و ۱۰۰ میلیون ریال برای کارشناسی ارشد تصویب کرد که در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد ضمن این‌که این تسهیلات برای مقطع دکتری تا 200 میلیون ریال  خواهد بود.

وی با تایید وجود صندلی خالی در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران، افزود: صندلی خالی دانشگاه‌ها  اختصاص به دانشگاه آزاد ندارد و تمام مراکز آموزش عالی با این موضوع درگیر هستند دلیل آن نیز تعدد مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی است و این مشکل  مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و یا مجموعه آن در سطح استانی و کشوری نیست و بیشتر دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی با این مشکل مواجهند.

دکتررستمیان همچنین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز  ۱۷۲ رشته و  ۶۸۹ آزمایشگاه دارد ضمن این‌که دانشگاه آزاد اسلامی مازندران واحد ساری نیز حدود ۶ هزار دانشجو دارد.