بابایی کارنامی اعلام کرد:
طرح «هر ایرانی یک مسکن» در دستور کار مجلس یازدهم
۲۶ تیر ۹۹ | July 16 2020 چاپ
طرح «هر ایرانی یک مسکن» در دستور کار مجلس یازدهم

نماینده مردم ساری می‌افزاید: بیکاری نیز یکی دیگر از معضلات اساسی جامعه است که لایحه آن در دست شورای نگهبان بوده و دولت و مجلس باید به این موضوع ورود کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس درباره موارد اولویت‌دار مجلس با توجه به سخنان و تاکیدات رهبری می‌گوید: ما باید دولت پاسخگو و مجلس تعاملی داشته باشیم. این مجلس مجموعه ای از جوانان انقلابی، مدیران و نمایندگان با سابقه است و مجلس و دولت باید هم‌افزایی داشته باشند. تعامل دولت و مجلس باید در همه بخش‌ها باشد اما چون امروز معضل اصلی مردم اقتصاد است، باید دولت و مجلس دور یک میز بنشینند و برای ۶ ماه و یک سال آینده برنامه‌ریزی کنند.

بابایی ادامه می‌دهد: ارز، یکی از چالش‌های اساسی ماست. مسکن نیز یکی دیگر از موارد مهم است؛ به طور نمونه نباید فقط مالیات بر مسکن خالی در نظر گرفته شود اما جای دیگر لحاظ نشود. ما در کمیسیون عمران در حال آماده طرح «هر ایرانی یک مسکن» را آماده می‌کنیم که فوریت آن در صحن علنی رأی آورد و برای جزئیات در کمیسیون درحال بررسی است تا نرخ و تورم مسکن مهار شود و کسانی که به دنبال تهیه مسکن هستند دچار مشکل نشوند. بنابراین در این زمینه نیز دولت و مجلس باید باهم همکاری کنند.

نماینده مردم ساری می‌افزاید: بیکاری نیز یکی دیگر از معضلات اساسی جامعه است که لایحه آن در دست شورای نگهبان بوده و دولت و مجلس باید به این موضوع ورود کنند. همچنین کارت‌های خرید نیز یکی دیگر از طرح‌هایی است که باید همکاری شود تا به قدرت خرید مردم بویژه در این اوضاع کرونایی کمک کند.