ثبت نام سهام عدالت بهانه ای برای کلاهبرداری میلیاردی در گرگان

سه متهم باند کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی مجازی در استان‌های فارس و گلستان دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، رئیس پلیس فتا استان در توضیح این خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی یکی از شهروندان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار گرفت و پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که شاکی پیامکی حاوی لینک جعلی با عنوان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت دریافت نموده که نهایتا منجر به سوء استفاده از حساب وی و واریز و برداشت از این حساب شده است.

سرهنگ سعید تجری افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهمان این پرونده به صورت باندی کار می‌کردند و پس از ارسال پیامک حاوی لینک آلوده و دسترسی به پنل پیامک گوشی شهروندان و نیز اخذ اطلاعات کارت بانکی قربانی، اقدام به برداشت از حساب‌های آنان می‌کردند.

وی گفت: متهمان پس از اینکه قربانی بر روی لینک جعلی کلیک می‌کرد، مبالغ زیادی وارد حساب بانکی وی نموده و سپس آن را به حساب دیگری منتقل کرده و در نهایت ارز دیجیتال خریداری و از طریق یک صرافی آن‌ها را نقد می‌کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی تیم عملیاتی پلیس فتا استان نهایتا یکی از متهمان در استان فارس و ۲ نفر در استان گلستان، شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: در این پرونده، سودجویان با ارسال لینک جعلی تحت عناوین ابلاغیه قضایی، ثبت نام جاماندگان سهام عدالت و ... پس از فریب مخاطبان بیش از ۲ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند.

سرهنگ تجری توصیه کرد: شهروندان ضمن ارتقاء سواد سایبری خود به تبلیغات فریبنده در فضای مجازی اعتماد نکنند و اخباری مانند موضوع سهام عدالت، یارانه، ابلاغیه و انواع ثبت نام‌های اداری و استخدامی و ... را از منابع معتبر و نشانگاه اصلی سازمان‌های مربوطه پیگیری کنند تا در دام سودجویان گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مصادیق مجرمانه در فضای مجازی بلافاصله موضوع را جهت بررسی با کارشناسان پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

نظر شما:

security code