نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی؛
تصویب منطقه آزاد تجاری موجب رونق و شکوفایی اقتصاد مازندران است
۱۵ مرداد ۰۲ | August 6 2023 چاپ
تصویب منطقه آزاد تجاری موجب رونق و شکوفایی اقتصاد مازندران است

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه منطقه آزادگفت: ایجاد منطقه آزاد سبب شکوفایی اقتصادی مازندران می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگویی اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم مازندران تصویب و تاسیس منطقه آزاد در استان بود که امروز در صحن مجلس به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه تصویب منطقه آزاد در سه نقطه مازندران از امیرآباد نوشهر و میرود تا چپکرود در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث قرار گرفت و در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مطرح شد افزود: این لایحه امروز با رای نمایندگان به تصویب رسید.

بابایی‌کارنامی تصریح کرد: لایحه منطقه آزاد هم در کلیات و هم در جزئیات به تصویب رسیده است و برای جمع بندی نهایی به شورای نگهبان فرستاده شد و پس از آن اقدامات دیگر انجام خواهد شد. 

نماینده مردم ساری و میاندرود همچنین اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی و اساسی کشاورزان مازندران حمایت از محصولات کشاورزی و صادرات بود که در این زمینه زیرساخت‌های صادراتی مهیا نبود اما مناطق آزاد تجاری فرصت و فضا را برای صادرات محصولات فراهم می‌کند.

بابایی‌کارنامی خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی در مناطق اعلام شده یکی از تبعات ایجاد منطقه آزاد خواهد بود و در این شرایط تجّار انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری خواهند داشت.

وی ادامه داد: مردم هم می‌توانند از توسعه زیرساخت‌ها مثل خودرو و امکانات دیگر توسعه گردشگری و تفریحی بهره ببرند.