مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان؛
خبرنگار و اصحاب رسانه در جبهه حق، نقش علم داری تحقق تمدن نوین اسلام را بر عهده دارند
۲۱ مرداد ۰۲ | August 12 2023 چاپ
خبرنگار و اصحاب رسانه در جبهه حق، نقش علم داری تحقق تمدن نوین اسلام را بر عهده دارند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان بیان کرد: اصحاب رسانه در جبهه حق نقش علمداری تمدن نوین اسلامی را بر عهده دارند و در جنگ شناختی و ترکیبی مجاهدان صف اول جبهه حق هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، در جمع اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار با اشاره با بیان اینکه رسانه و خبرنگاری می‌تواند در هر طرف حق و باطل نقش آفرین باشند، اظهار کرد: نقش خبرگزاری‌ها در ایجاد امید و نشر خوبی‌ها موثر خواهد بود. البته خبرنگار و خبرگزاری‌ها‌ باید با نقد منصفانه جلوی نقاط ضعف را بگیرند و بر روی نقطه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه حوزه خبرنگار و رسانه را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد افزود: در دسته اول مانند زنبور عسل کار می‌کنند و نتیجه کارهایشان شفابخش است. و در دسته دوم مانند مگس هایی‌ هستند که فقط به دنبال نشر نقاط‌ آلوده و بزرگ نمایی آن‌ها هستند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان این مطلب که فرق بین خبرنگار و رسانه الهی با شیطانی در نحوه نشر اخبار است، تصریح کرد: نقش خبرگزاری‌ها در ایجاد امید و نشر خوبی‌ها موثر خواهد بود. البته خبرنگار و خبرگزاری‌ها‌ باید با نقد منصفانه جلوی نقاط ضعف را بگیرند و بر روی نقطه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اهتمام داشته باشتد.

مهدوی با اشاره به اینکه خبرنگار و اصحاب رسانه نقش علمداری تحقق تمدن نوین اسلامی را عهده دار است، بیان کرد: خبرنگاران در جنگ شناختی و ترکیبی مجاهدان صف اول جبهه حق و باطل هستند و همچون رزمندگان خط مقدم در جنگ شناختی و ترکیبی این روزها می‌توانند نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه در این خصوص افزود: رسالت مهم و نقش اثرگذار اصحاب رسانه در تحول چله دوم است که در بیانیه گام دوم انقلاب بیان شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه امروز دشمنان دیرینه چند قرن اخیر ایران و اسلام دشمنی را به اوج خود رسانده‌اند و جنگ ترکیبی و شناختی وسیع و قدرتمندی را به راه انداختند که اصالت و هویت ایرانیان را نشانه گرفته اند، یادآور شد: این جنگ شناختی و ترکیبی یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین هجوم و دشمنی دشمنان ایران قوی اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه امروز باید نقش شهدای زنده خبرنگاری را ایفا نمایند، افزود: خبرنگاران وقتی، قلم، اندیشه و نظام اطلاع‌رسانی را ناظر به خنثی‌سازی هجمه ویرانگر دشمن حیله‌گر استفاده می‌کنند، نقش خود را به خوبی انجام داده‌اند.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان گیلان با بیان تبریک روز خبرنگار یادآور شد: این تبریک به این معناست جهاد تبیینی و اصحاب رسانه پربرکت باشد و از برکت تبیین‌گری و روشن‌گری هجمه دشمنان ایران و اسلام خنثی و نابود می شود، پس نباید به رسانه های دغدغه مند داخلی بی اعتنایی شود.

مهدوی در ادامه به اقدامات سازمان تبلیغات در ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: محرم و صفر امسال پرشور‌تر از سال‌های دیگر بود و آمار نشان می دهد که اجتماعات حسینی ضریب چند برابری پیدا کرد.

مهدوی با بیان این مطلب که ذائقه مردم گیلان در برگزاری عزاداری فرق کرده است، بیان کرد:  امسال بعد از چند سال کرونا دسته های عزاداری رو به افول رفت و مردم در مساجد، حسینیه ها و تکایا تجمع پیدا کردند و شاهد آن بودیم که مساجد، بخصوص در شبهای تاسوعا و عاشورا بالای ۸۰ درصد برنامه داشتند.

وی با اشاره به یک سنجش آماری تلفنی افزود: از حدود ۱۱ هزار و ۷۳۲ خانه که پرسیده شد، تعداد منازلی که برای روضه خانگی اعلام آمادگی کردند، بیش از ۷۰ درصد تمایل داشتند که روضه خانگی را در منازل خود برگزار کنند و پیش بینی می‌کنیم این پویش تا پایان ماه صفر آماری بیش از ۷ هزار روضه خانگی در گیلان برگزار خواهد شد.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان گیلان در پایان یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی گیلان رویدادی را تحت عنوان "شیرین بیان" ویژه‌ی دختران ۱۶ تا ۲۰ سال با محورهای فن بیان و سخنوری / ارتباط‌گیری موثر / چگونه باید تبیین کنیم / روش‌های مناظره و گفتگو در تاریخ ۲۶ و ۲۷ مرداد برگزار می نماید.