مشکل مسکن اصحاب رسانه بزودی حل می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: مشکل مسکن اصحاب رسانه با هماهنگی وزارت مسکن و راه و شهرسازی و جانمایی های انجام شده، به زودی برطرف می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی مازندران با اشاره به دغدغه حل مسکن خبرنگاران گفت: طبق خبری که از دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای رسانه ای منتشر شد مشکل مسکن اصحاب رسانه با هماهنگی وزارت مسکن و راه و شهرسازی و جانمایی های انجام شده، به زودی برطرف می شود.

مازیار هوشمند مدیرعامل خانه مطبوعات کشور نیز در این برنامه از حل مشکلات خبرنگاران در خانه مطبوعات خبر داد و گفت: ماموریت خانه مطبوعات بحث حل مشکلات صنفی اصحاب رسانه است و بدین منظور ابتدا برای تقویت فعالیت های رسانه ای، برگزاری کارگاه های آموزشی را برای خبرنگاران فراهم کردیم، همچنین با برگزاری جشنواره های مختلف رسانه ای در برطرف کردن این مشکلات تلاش می کنیم. 

او افزود: برای بحث بیمه خبرنگاران و اصحاب مطبوعات با سازمان تامین اجتماعی رایزنی های مختلف شده و همکاران رسانه های مکتوب از کمک هزینه دولت در پرداخت حق بیمه کارفرما معاف شدند اما متاسفانه مشکل قانونی برای همکاران رسانه های برخط و الکترونیک هموار نشده است.

ساسان شیخی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور نیز در این برنامه با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی مستمر برای خبرنگاران در کشور خاطرنشان کرد: در استان مازندران نیز این دوره ها، ماهانه در سه نقطه از استان با رایزنی های فرهنگ و ارشاد برگزار می شود.