برگزاری مراسم روز اربعین در ۶۰ نقطه محوری گیلان / برپایی مراسم عزاداری در میدان شهدای ذهاب رشت و حرم آقا سید جلال الدین اشرف (ع)

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم‌های روز اربعین حسینی (ع) در بیش از ۶۰ نقطه محوری مناطق مختلف استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی» با اشاره به اینکه مناسک زیارت اربعین حسینی سفارش موکد اهل‌بیت (ع) و اولیای الهی بوده است، اظهار کرد: زیارت اربعین در طول تاریخ نهضت عاشورای حسینی (ع) مورد عنایت و توجه بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و خون شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و جریان مقاومت در سال‌های اخیر زیارت اربعین حسینی (ع) مانند بسیار دیگری از مناسک مذهبی یک شکوه و عظمت ویژه یافته است، تصریح کرد: این حرکت عظیم امروز مورد توجه اهل ایمان، اهل تقوا و همه آزادی‌خواهان جهان شده است.

وی با تاکید بر اینکه هر چه بیشتر از مانور تمدنی پیاده‌روی اربعین می‌گذرد می‌بینیم که این منسک مورد توجه و عنایت نه فقط شیعیان بلکه مسلمانان و در این سال‌های اخیر مورد توجه همه حق‌خواهان و مستضعفان روی زمین واقع شده است، افزود: این حرکت عظیم خود نشانه تمدن‌سازی و پیش‌قراول ظهور و تحقق حکومت جهانی امام مستضعفان عالم یعنی حضرت مهدی (عج) است.

مهدوی خاطرنشان کرد: مراسم اربعین حسینی (ع) در فضای رویش مومنانه با فرهنگ مقاومت، استکبارستیزی و با فرهنگ انتظار عجین شده و حیف است در یک اقلیم جغرافیایی خاص در یک کشور خاص محدود بماند.

وی ادامه داد: مومنین و اهل تقوا با استفاده از این اثر زیبای انسان‌ساز، فرهنگ تعاون و برادری را در فضای کربلا را تجربه می‌کنند و باید این فضای روح افزا و جامعه ساز را در گوشه گوشه ایران اسلامی گسترش دهند . ولذا مراسمات جاماندگان در روز اربعین زمینه سازی بر این امر مهم است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه با توجه به شکوه و عظمت تجمع اربعین در حول محور حرم حسینی خوب است کسانی که به دلائل مختلف نمی‌توانند توفیق زیارت اربعین در کربلا را درک کنند، هر گوشه‌ای از سرزمین شهیدپرورمان را به یک سرزمین کربلایی تبدیل کنند، ابراز کرد: بیش از ۷۰ درصد جاماندگان ولایی کشور طبق آمار نظرسنجی‌های معتبر تمایل به زیارت اربعین در کربلا حسینی علیه السلام را دارند.

وی با بیان اینکه خوب است بسیاری از بقاع متبرکه، گلزارهای شهدا و اماکن مقدس فضایی برای بروز و ظهور عشق ورزی به زیارت اربعین حسینی (ع) شکل بگیرد، اذعان کرد: نظام استکبار و رسانه‌های شیطانی آن‌ها از حرکت بزرگ زیارت اربعین به خوف افتاده‌اند و درصدد توهین و تخریب این منسک بزرگ انسان‌ساز الهی برآمده‌اند.

وی افزود: هجمه شدید رسانه‌های بیگانه نسبت به این حرکت الهی، نشان می‌دهد که زیارت اربعین چقدر می‌تواند در فرهنگ‌سازی و رشد و بلوغ فرد و اجتماع موثر باشد.

مهدوی با تاکید بر اینکه طبق اطلاعات به دست آمده در استان ولایت‌مدار گیلان امسال بسیاری از جاماندگان اربعین حسینی، چه اهل تشیع و چه اهل‌تسنن دلتنگی و عشق خود را نسبت به امام حسین (ع) در قالب حرکت‌های عزاداری و پیاده‌روی‌های طولانی از گوشه و کنار شهرها و روستاها به سمت بقاع متبرکه و اماکن مقدس نشان می‌دهند، گفت: دسته‌های عزاداری به سمت میدان شهدای ذهاب رشت در روز اربعین حسینی (ع) حرکت می‌کنند.

وی به برنامه عزاداری روز اربعین در حرم آقاسید جلال‌الدین اشرف (ع) آستانه‌اشرفیه در این روز اشاره کرد و افزود: این مراسم با حضور هیئت‌های عزاداری از روستاها و شهرهای مختلف به سمت حرم آقاسید جلال‌الدین اشرف (ع) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم‌های روز اربعین در بیش از ۶۰ نقطه محوری از مناطق مختلف استان که به بقاع متبرکه و گلزار شهدا منتهی می‌شوند با حضور دسته‌های عزاداری برگزار و در طول این مسیرها پذیرایی توسط ایستگاه‌های صلواتی و مواکب اربعینی انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: تاکنون حضور صدها تجمع عزاداری و دسته‌های پیاده‌روی توسط مردم ولایتمدار گیلان قطعی شده است.