هدف بایدن از سفر به فلسطین اشغالی چیست و طرحش چه ابعاد و محورهایی دارد؟
بازگشت مجرم اصلی به صحنه جنایت
۲۷ مهر ۰۲ | October 19 2023 چاپ
بازگشت مجرم اصلی به صحنه جنایت

به اذعان تحلیلگران، اقدام جو بایدن با هدف روحیه دادن به بنیامین نتانیاهو صورت می‌گیرد؛ فردی که به علت حماقت‌های پی در پی به چهره‌ای منفور در صحنه داخلی و خارجی بدل شده است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، به اذعان تحلیلگران، اقدام جو بایدن با هدف روحیه دادن به بنیامین نتانیاهو صورت می‌گیرد؛ فردی که به علت حماقت‌های پی در پی به چهره‌ای منفور در صحنه داخلی و خارجی بدل شده است. 

بایدن: دنیا بداند ما کنار اسرائیل ایستاده‌ایم!
رئیس‌جمهور آمریکا اما در بدو ورود به سرزمین‌های اشغالی بدون اشاره به جنایت تازه رژیم صهیونیستی در بیمارستان «المعمدانی» خطاب به بنیامین نتانیاهو گفت: من به اسرائیل آمده‌ام تا مردم اینجا و کل جهان بدانند ما در کنار اسرائیل هستیم. رژیم صهیونیستی پس از عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» ۱۲ روز است غیرنظامیان و کودکان و زنان را در نوار غزه بمباران می‌کند، اما رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه «به نظر می‌رسد طرف مقابل (حماس) پشت آن است نه شما!» گفت: ما می‌خواهیم مطمئن شویم اسرائیل آنچه برای پاسخ به حملات حماس نیاز دارد را در اختیار دارد. نخست‌وزیر 
رژیم صهیونیستی ضمن بی‌سابقه خواندن سطح همکاری‌های تل‌آویو و واشنگتن در برهه کنونی، خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرد: شما اولین رئیس‌جمهور آمریکایی هستید که در شرایط جنگی به اینجا آمده است.
دل و قلوه دادن دو جنایتکار به یکدیگر در حالی بود که رئیس‌جمهور آمریکا البته روز گذشته با شرکت در جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لفاظی را از حد معمول گذراند و مدعی شد: اگر اسرائیل وجود نداشت باز هم برای تشکیل آن اقدام می‌کردیم! بایدن با اشاره به اینکه 
رژیم صهیونیستی با وارد شدن کمک‌ها به غیرنظامیان در نوار غزه موافقت کرده، گفت: «آمریکا ۱۰۰میلیون دلار کمک‌ به غزه و کرانه باختری خواهد کرد».

سناریوسازی برای متهم کردن حماس
همزمان با حمله به بیمارستان مملو از غیرنظامیان و کشتار بی‌گناهان، صهیونیست‌ها که زیر فشار شدید افکار جهانی قرار گرفته بودند با کلید زدن سناریو مشترک با واشنگتن درصدد اتهام‌زنی به گروه‌های مقاومت در این زمینه هستند. اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره حماس به روشنی گواه این اتهام‌زنی است. اما نشانه‌های زیادی وجود دارد که به روشنی نشان می‌دهد پشت پرده این جنایت صهیونیست‌ها هستند، حقیقتی که هرگز نمی‌توان آن را کتمان کرد. به‌طور نمونه‌ حساب کاربری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ایکس تنها چند ساعت پیش از این جنایت، پیامی را منتشر کرده و پس از حمله به بیمارستان المعمری آن را پاک کرد. ‌ در این پیام آمده بود: «این جدالی میان کودکان نور و کودکان تاریکی، میان انسانیت و قانون جنگل است». اظهارات آفیخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل پس از این حمله و در توجیه هدف قرار دادن این بیمارستان نیز مؤید این مسئله است. وی گفت: «پیش‌تر هشدار داده بودیم این بیمارستان و پنج بیمارستان دیگر باید تخلیه شوند تا حماس از آن به عنوان پناهگاهی برای خود استفاده نکند». جالب‌تر آنکه سفیر فلسطین در ژاپن در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، از پیام هشدار رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه، یک ساعت پیش از هدف قرار گرفتن آن خبر داد. شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا هم با بیان اینکه فلسطینی‌ها سلاحی که بتواند چنین انفجار و ویرانی ایجاد کند در اختیار ندارند، نوشت: اسرائیل دروغگو است. برخی رسانه‌ها هم تصویری از باقیمانده موشک در حمله اخیر را در فضای مجازی به نمایش گذاشتند. گفته می‌شود بمبی که با آن بیمارستان المعمدانی در غزه مورد حمله قرار گرفت، بمب آمریکایی MK۸۴ بوده است. مارک ۸۴ (Mark۸۴) بمب سقوط آزاد چندمنظوره ساخت آمریکاست که حدود یک تن وزن داشته و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد. در سوی مقابل، جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن رد ادعاهای دشمن صهیونیستی در خصوص هدف قرار دادن بیمارستان معمدانی در غزه، اعلام کرد: این رژیم با این ادعاها قصد دارد از پذیرش مسئولیت این جنایت هولناک شانه خالی کند. جنبش جهاد تأکید کرد: تلاش دشمن برای فرار از مسئولیت جنایاتش مشهود است و اتهام‌پراکنی کنونی، مشابه ادعاهای آن در مورد ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شهید فلسطینی است.

آمریکا فرمانده جنگ علیه غزه!
همراهی سیاسی، نظامی و حتی رسانه‌ای دنیای غرب و به‌ویژه ایالات متحده با رژیم صهیونیستی و لاپوشانی جنایاتش در حالی است که روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت دو روز پیش در گزارشی مدعی شد در شرایط کنونی، آمریکا فرماندهی جنگ در غزه را برعهده گرفته است. اعزام دو ناو هواپیمابر آمریکا به نزدیکی فلسطین اشغالی و همچنین آماده‌باش به ۲هزار تن از نظامیان این کشور برای حمایت احتمالی از تل‌آویو همه گواه اثبات نقش داشتن واشنگتن در جنایت صهیونیست‌هاست. این نکته‌ای است که روز گذشته بر زبان اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس جاری شد. وی پس از جنایت حمله به بیمارستان غزه گفت: اشغالگران با حمایت آمریکا دست به کشتار جمعی ساکنان غزه زده‌اند؛ فجیع‌ترین کشتاری که در عصر جدید رخ داده است.