بازی بنگاه های املاک غیرمجاز با نان سفره مردم

رئیس سازمان امور اراضی کشور می گوید که 87 هزار بنگاه‌های املاک غیر مجاز در کشور تهدید بزرگ برای امنیت غذایی و در واقع بازی با سفره 85 میلیون مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، حتما بارها دیده‌اید، ساختمان‌های بلندی که یکباره از زمین‌های کشاورزی که  غذای مردم را تولید می‌کنند بیرون آمده، سالانه 10 هزار هکتار زمین کشاورزی با تغییر کاربری از چرخه تولید خارج می‌شود که می‌توانست 62 هزار تن غذا برای 42 هزار نفر تولید کند.

عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور می‌گوید، «بنگاه‌های معاملات ملکی غیرمجاز با تفکیک و تقسیم زمین‌ها، موجب تغییر کاربری اراضی کشاورزی می‌شوند».

وی می گوید که با این بنگاه‌های غیرمجاز و متخلف برخورد قانونی صورت گیرد و دستگاه‌های خدمات‌رسان؛  آب، برق و گاز به ساخت‌وساز‌های غیرمجاز ندهند.

سال 87 طرح ساماندهی مشاوران املاک برای ساماندهی بنگاه‌های غیرمجاز تصویب شد این در حالی است که اتحادیه مشاوران املاک از شناسایی یک‌هزار و ۱۰۰ بنگاه غیر مجاز از ابتدای سال جاری خبر داده است.

دادستان کل کشور هم به تازگی از برخورد جدی با دلالان و بنگاه‌های املاک فاقد مجوز خبر داده که با متخلفان برخورد و بنگاه آنها  پلمب می‌‌شود.

جدیدترین آمار اتحادیه ها از وجود 80 هزار بنگاه املاک غیرمجاز در کشور حکایت دارد.



منبع: فارس