پایان رقابت های کاراته قهرمانی نوجوانان و جوانان گیلان در رشت

مرحله دوم رقابت های کاراته قهرمانی نوجوانان و جوانان گیلان گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جمعه شب با معرفی نفرات برتر در رشت پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، در این دوره از رقابت ها، ۱۲۰ کاراته کای برتر از شهرها و بخش های مختلف استان گیلان در دو رده سنی نوجوانان و جوانان حضور داشتند که در پنج وزن و در دو گروه در آکادمی کاراته گیلان در مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت با هم به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت ها و در رده سنی نوجوانان در وزن ۵۲ - کیلوگرم علی غلامی و اصغر صابر از گروه اول ، محمدرضا فلاح و فرزام صادقی از گروه دوم به ترتیب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

در رقابت های وزن ۵۷ - کیلوگرم نیز علیرضا غلامی و محسن قدیمی در گروه اول، امیرحسین شعله ریز و امیرمحمد یعقوبی نیز در گروه دوم به ترتیب مقام های اول و دوم را تصاحب کردند.

همچنین در پایان رقابت های وزن ۶۳ - کیلوگرم، ابوالفضل نوروزی و علی نوروزی عناوین اول و دوم گروه اول این رقابت ها را کسب کردند، سید راستین بلندکیش و امیرمهدی اکبرپور نیز به ترتیب رتبه های اول و دوم گروه دوم این وزن را به خود اختصاص دادند.

در رقابت های وزن ۷۰ - کیلوگرم امیررضا درویش طلب و امیر ابوالفضل هویدا به ترتیب در گروه اول مقام های قهرمانی و نایب قهرمانی را کسب کردند، پویا اقدامی و رضا خادم نیز در گروه دوم موفق به کسب مقام های اول و دوم شدند.

در پایان رقابت های وزن ۷۰+ کیلوگرم رده سنی نوجوانان هم سالار سلیمانی و مهیار خانجانی در گروه اول، علی موسی زاده و محمد ساعی زاهدمنش در گروه دوم به ترتیب رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در رقابت های رده سنی جوانان و در وزن ۵۵ - کیلوگرم نیز مازیار حبیب پور و سینا غفوری درگروه اول، ابوالفضل صفری نژاد و رضا نوری پور در گروه دوم به ترتیب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی را به خدو اختصاص دادند.

در رقابت های وزن ۶۱ - کیلوگرم، ایلیا اکبری و امیرمحمد علیزاده در گروه اول مقام های قهرمانی و نایب قهرمانی را کسب کردند، مهدی کاظمی و علیرضا حسن پور در گروه دوم به ترتیب موفق به کسب عناوین اول و دوم شدند.

در رقابت های وزن ۶۸- کیلوگرم، محمد شبرنگ و بنیامین بیانی در گروه اول، سیدمبین سادات صدیقی و اسماعیل محجوب توانستند به ترتیب عناوین نخست و دوم این رده را به خود اختصاص دهند.

همچنین در رقابت های وزن ۷۶- کیلوگرم مهدی مظلومی و سیدامیرمهدی ملک رخ به تریب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی این رده سنی را تصاحب کردند.

در پایان رقابت های وزن ۷۶ + کیلوگرم نیز سیدمهدی یوسفی و ابوالفضل غلامی در گروه اول به ترتیب اول و دوم شدند، حسین صفرنژاد و آروین فرجی پور نیز در گروه دوم موفق به کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی شدند.

رئیس هیات کاراته استان گیلان در پایان این رقابت ها در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاراته کاران حاضر در این رقابت ها نفرات برگزیده مناطق هفت گانه استان گیلان بودند که به این مرحله راه یافته که در پایان نیز چهار کاراته کار برتر هر زون به مرحله نهایی راه یافت.

مزدا صوفی افزود: مرحله اول رقابت های کاراته قهرمانی نوجوانان و جوانان گیلان در مناطق هفت گانه و به میزبانی شهرهای رشت، آستانه اشرفیه، بندرانزلی و فومن برگزار شده بود که در نهایت نفرات برتر آن رقابت ها جواز حضور در این مرحله را کسب کردند که رقابت های این مرحله نیز در دو گروه برگزار که در نهایت نفرات اول و دوم هر گروه به مرحله نهایی مسابقات کاراته قهرمانی نوجوانان و جوانان گیلان راه یافتند.

وی با بیان اینکه ثبت نام و حضور کاراته کاران در این دوره از رقابت ها رایگان بوده است، خاطرنشان کرد : کاراته کاران برای حضور در این مسابقات، ورودی پرداخت نکردند و همچین چهار کاراته کای برتر در مرحله نهایی شرکت که در نهایت نفرات برتر هر وزن انتخاب و به عضویت تیم منتخب کاراته گیلان در خواهند آمد تا به عنوان تیم منتخب گیلان در رقابت های قهرمانی کشور که اسفندماه سال جاری برگزار می شود، حضور یابند.

 

 

/ایرنا