مرگ 2 نفر در گیلان بر اثر ابتلا به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از بین موارد مشکوک به ابتلا کرونا مرگ 2 نفر به اثر این ویروس تایید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، دکتر ارسلان سالاری امروز گفت : ابتلای 2 نفر به ویروس کرونا در تهران تایید شد.
وی با اشاره به اینکه موارد مشکوک به ابتلا به کرونا در گیلان هم تایید شده است گفت : بخشی از بیمارستان های رازی و ولایت رشت برای بستری کردن بیماران مشکوک به این ابتلا به این ویروس ایزوله شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : در دیگر شهرستان های گیلان هم با هماهنگی استانداری بیمارستان های مشخص و ایزوله خواهد شد تا بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا در آن بستری شوند.
دکتر ارسلان سالاری در پاسخ به سوال که چرا ماسک و مایع ضد عفونی در گیلان کمیاب است گفت: در مواقع بحرانی معمولا افرادی سودجو بدنبال سواستفاده از این شرایط هستند که حتما در اسرع وقت با این افراد برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد : گیلانی ها نگران نباشند با هماهنگی با وزرات بهداشت و درمان فردا ماسک و مواد ضدعفونی کننده به گیلان خواهد رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: کرونا درمان و واکسن ندارد و تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری و رعایت بهداشت فردی به خصوص شستن مداوم دست ها، رعایت فاصله یک تا یک و نیم متری با افراد مشکوک ، استفاده از ماسک و گرم نگه داشتن بدن است.
دکتر ارسلان سالاری با بیان اینکه ویروس کرونا 8 تا 48 ساعت بیرون از بدن زنده می ماند گفت : سرفه شدید ، سردرد ، تب و تنگی نفس از علایم این بیماری است.
وی افرود : فرد مبتلا 4 تا 14روز می تواند ناقل این بیماری باشد بدون اینکه علایم خاصی داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا کمتر از ویروس آنفولانزا است گفت : مرگ میر ناشی از کرونا در افراد کمتر از 50 سال نیم درصد است.