اینترنت دوساله رایگان برای مدارس روستایی مازندران

۱۵۳۸ مدرسه در روستا‌های مازندران، از اینترنت رایگان دوساله بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از اجرای طرحی با ابتکار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که طی آن ۳۰ هزار مدرسه روستایی در کشور و از جمله ۱۵۳۸ مدرسه در روستا‌های مازندران از اینترنت رایگان دوساله بهره‌مند خواهند شد.
‎سعدی پور افزود: از سال ۹۹ به مدت دو سال اینترنت رایگان با پهنای باند دو مگابایت برای مدارس روستایی مازندران مهیا خواهد شد که تا حجم ۳۰ گیگابایت در ماه شارژ خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که از این ۱۵۳۸ مدرسه روستایی مورد نظر، درحال حاضر ۵۴۱ مدرسه اینترنت ADSL دارند و از این طرح نیز بهره‌مند خواهند شد، گفت: این طرح در مازندران با همکاری اداره‌کل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان، عملیاتی خواهد شد و این اداره کل، ضمن اعطای دوسال اینترنت رایگان، طرح مودم رایگان و راه‌اندازی رایگان را نیز برای مدارسی که از این امکانات بهره‌مند نبودند، در نظر دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه ۵۹۵ مدرسه در روستا‌های مازندران، فاقد سرویس اینترنت هستند، گفت: تعدادی از مدارس روستایی در مازندران، حتی خط تلفن هم ندارند که این مدارس نیز در این طرح به‌صورت نیم‌بها نام‌نویسی خواهند کرد تا زیرساخت لازم برای برخورداری از اینترنت رایگان برایشان مهیا گردد.
سعدی‌پور گفت: استان مازندران از نظر تعداد روستا، رتبه چهارم کشور را دارد و با توجه به اصل «عدالت آموزشی و ضرورت دسترسی همه دانش‌آموزان به فرصت‌های برابر» در سند تحول بنیادین، این اقدام از اهمیت محوری برخوردار است، چون دسترسی همه دانش‌آموزان به اینترنت، یکی از راه‎های تحقق هرچه بیشتر این فرصت‌های برابر است.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در پایان ضمن قدردانی از وزیر جوان دولت تدبیر و امید این اتفاق مهم را راهی برای تقویت خلاقیت و تربیت دانش‌آموزانی توسعه‌یافته دانست.
استان مازندران ۲۲ شهرستان و ۳۲۰۰ روستا دارد.