قابل توجه شهروندان استان های شمالی؛
اگر توصیه های بهداشتی را جدی نگیرید درمعرض ابتلا به ویروس کرونا خواهید بود
۱۴ اسفند ۹۸ | March 4 2020 چاپ
اگر توصیه های بهداشتی را جدی نگیرید درمعرض ابتلا به ویروس کرونا خواهید بود

بعضا دیده می شود برخی ازشهروندان که به علت کهولت سن یا برخی از بیماری ها جزو قشر آسیب پذیر محسوب می شوند، توجه ای به مسائل بهداشتی جهت مقابله با ویروس کرونا ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، در این روز هایی که همه ی کشور جهت مقابله با ویروس ناخوانده کرونا بسیج شده اند، باید توجه داشت که نقش مردم در این مقابله و رویارویی از همه ی دستگاه ها اساسی تر  است.

چرا که وقتی مردم پیشگیری کنند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند، تعداد مبتلایان به این بیماری کمتر می شود و در کنار آن خیلی از محدودیت ها و فشارهای روانی و کاری کاسته می شود.

در استان های شمالی که تعداد نفرات مشکوک به این بیماری نسبتاً افزایش یافته است، نیاز است تا شهروندان به مسائل بهداشتی نظیر: شست و شوی مداوم دست ها و قرنطینه خانگی توجه بیشتری داشته باشند.

طبق بازدید میدانی تعداد قابل توجه ای از شهروندان نسبت به رعایت مسائل بهداشت شخصی توجهی ندارند و اگر یک نفر از این افراد مبتلا به ویروس کرونا باشد، ممکن است جان شهروندان زیادی را به خطر بیاندازد.

بعضا دیده می شود افراد سالمند و یا دارای مریضی حاد که قشر خطرپذیر این ویروس می باشند، بدون توجه به اخطارهای داده شده در این روزها که ویروس کرونا در استان شیوع  پیدا کرده است، به راحتی در سطح شهرتردد می کنند.

طبق آمارهای داده شده اکثر افرادی که به علت مبتلا شدن ویروس کرونا در بیمارستان ها بستری یا فوت کرده اند، افراد دارای کهولت سن یا دارای بیماری های زمنیه بوده اند.

انجام چند مسئله بهداشتی نظیر شست وشوی مداوم دست ها با آب وصابون، گرفتن دهان هنگام عطسه کردن، پرهیز از دست دادن و روبوسی با افراد می تواند جامعه را تا حدود زیادی از این ویروس ناخوانده محافظت کند.

با توجه به اقدامات جهادی گونه جامعه پزشکی در خصوص مقابله با ویروس کرونا حداقل کاری که از مردم برای جبران این زحمات و کمک به پزشکان در شکست این ویروس برمی آید، توجه به توصیه های جامعه پزشکی است.

 

/