تولید روزانه یک تن مواد ضد عفونی کننده در آمل

یک تولید کننده مواد شوینده در آمل روزانه بیش از یک تن مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح تولید و روانه بازار می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، یک شرکت تولیدی در آمل با توجه به شرایط پیش آمده و نیاز مردم به مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح با هدف مبارزه با کرونا ویروس به تولید این مواد پر مصرف اقدام کرد.
مدیر این واحد تولیدی با بیان اینکه بخشی از خط تولید مواد شوینده شرکت به تولید مواد ضد عفونی کننده اختصاص دارد افزود: در صورت فراهم بودن الکل مورد نیاز قادر به تامین ضد عفونی کننده مورد نیاز استان خواهد بود.
جواد جوکار با اشاره به اینکه تولید ماده ضدعفونی کننده با تایید و مجوز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال انجام است گفت: در صورت فراهم بودن الکل بعنوان ماده اصلی قادر به تولید روزانه ۲۰ تن ضد عفونی کننده خواهیم بود.
اوافزود: در حال حاضر با مواد اولیه موجود قادر به تولید تنها یک تن از این مواد مورد نیاز در مقابله با کرونا ویروس هستیم.
مدیر شرکت تولیدی مواد شوینده با اشاره به اینکه در کنار مردم هستیم و برای کمک به آنان در حد توان دریغ نمی‌کنیم تاکید کرد: به دنبال سود نیستم و این ماده تولیدی را با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهیم، اما متاسفانه برخی با چند برابر قیمت در حال عرضه همین محصول در بازار هستند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آمل گفت: برآورد نیاز روزانه استان به ضد عفونی کننده دست و سطوح ۱۸ هزار تن برآورد شده است.
چنگیز فروزان افزود: ۶ واحد تولید مواد شوینده در آمل آمادگی کامل تولید این میزان مواد ضد عفونی کننده را دارند.