ساخت بیمارستان اطفال و سالن ۶ هزار نفری قولهای نوبخت به مردم گلستان

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گفت: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سفر اخیرش به گلستان قول ساخت بیمارستان اطفال جایگزین طالقانی و سالن شش هزار نفری بسکتبال در گرگان را داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، قدرت الله عابدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  ازمهمترین مشکلات موجود در استان  ، می توان به بحث زیرساختها مانند : آب و برق و جاده ، ریل ، سد و... اشاره کرد و علیرغم وجود پتانسلهای بالقوه،استان ما در برخی از شاخص های توسعه، نسبت به دیگر استانها از جایگاه پایین تری برخوردار می باشد و باید تلاش مضاعف نماییم  تا این استان در راستای توسعه گام های موثرتری را بردارد.

عابدی افزود: ما برای توسعه استان به تامین انرژی برق و گاز نیازمندیم تا بتوانیم زیرساخت های را تامین کنیم و سرمایه گذار های بیشتری را جذب کنیم .

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان گلستان جزو استانهایست که مورد توجه و حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور است و شخص آقای دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه وبودجه جایگاه ویژه ای برای استان قائل می باشد.

رئیس سازمان مدیریت وب رنامه ریزی استان به دستاوردهای  سفر  اخیر دکتر نوبخت اشاره کرد و گفت :  سایت میگوی گمیشان که جزو پروژه های محوری استان است ، بخشی از زیرساخت های آن مهیا شد و برای مشکل تامین آب  با دستور دکتر نوبخت آن نیز قرار است کانالی از دریا به  مجتمع وصل شود.

 کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی متمرکز ساخت ۳۰۰۰ واحدمسکن محرومین استان  در روستای سقریلقی شهرستان آق قلا که با حضور دکتر نوبخت و همکاری بنیاد مسکن و کمیته امدادامام خمینی(ره) ، بهره برداری از طرح ۱۶۰۰۰ هکتاری و آغاز عملیات اجرایی پروژه زهکشی اراضی (۵۰ هزار هکتاری شمال آق قلا  ) و  بهره برداری از آب بندان ۸۵هکتاری شادلی مهر شهرستان آق قلا از دیگر دستاوردهای این سفر بود.

عابدی ادامه داد : شروع عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تخت خوابی گمیشان ، بازدید از موزه روستایی قرق ،  بازدید از موزه دفاع مقدس در تپه نورالشهدا از جمله پروژه ها واقدامات سفر دکتر نوبخت به استان گلستان بود.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه مطبوعاتی و رسانه ای خود افزود: مشکلات عدیده ای  در سالن بستکبال امام خمینی(ره) در هنگام برگزاری مسابقات و انبوه جمعیتی از هم استانی های عزیز که برای تماشای مسابقات در سالن حضور پیدا می کنند روبرو هستیم و دکتر نوبخت قول مساعد برای تامین اعتبار سالن۶۰۰۰ نفری را دادند و گفتند با توجه به اینکه استان گلستان شهرستان گرگان پایتخت بسکتبال کشور است ،قطعا این سالن می تواند در حوزه ورزش اثرگذار باشد .

وی به تخصیص پروژه های حوادث ناشی از سیل اشاره کرد وافزود: بخش اعظم اعتبارات آن تخصیص پیدا کرده است .

عابدی با ذکر این مطلب که در این سفر در خصوص بیمارستان طالقانی گرگان (بیمارستان اطفال)  که با توجه به فرسوده بودن آن و نداشتن امکانات در خور و شان فرزندان این استان نیست گفت:  دکتر نوبخت بر اساس اطلاعات بازدید نمایندگان سازمان به ایشان  داشتند حداقل یک بیمارستان اطفال با تجهیزات کامل و بروز را حق مردم این استان دانست و ایشان قول ساخت و تجهیز بیمارستان کودکان و تامین منابع آن را دادند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان با برشمردن برخی دیگر از ظرفیتهای استان نسبت به دیگر استانها از جمله ظرفیت بندر خشک اینچه برون، راه آهن اینچه برون به کشورهای چین ، روسیه ، قزاقستان و آسیای میانه افزود:با این ظرفیتها می توان صادرات و واردات خوبی را داشته باشیم و قطعا در توسعه و رونق اقتصاد هم در کشور و هم استان تاثیر گذار خواهد بود .

عابدی در پاسخ به سوال یکی از خبرگزاری ها در خصوص افتتاح هتل المپیک در گرگان گفت: تا پایان خردادماه سال آینده این پروژه قابل افتتاح و بهره برداری خواهد بود.

 

/گلستان ما