تا دیر نشده در بابل وضعیت قرمز اعلام کنید / فرماندار : اعلام وضعیت فوق العاده ضرورت ندارد

رییس سازمان نظام پزشکی بابل روز شنبه با انتشار نامه‌ای خطاب به فرماندار، خواستار اعلام فوق‌العاده در این شهرستان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا - رسانه جوان شمال کشور، دکتر علی اصغر درزی در این نامه که پس از مرگ رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی بابل و پنج پزشک دیگر شهرستان بر اثر کرونا نوشت، از فرماندار خواست تا برای برون رفت از وضعیت کرونایی کنونی ، دستکم به مدت چند هفته در این شهرستان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

وی در این نامه که به سرعت در فضای مجازی نیز منتشر شد، نوشت: از آغاز همه گیر شدن ویروس کرونا، کادر پزشکی بیمارستان ها و مراکز درمانی بابل براساس اصول حرفه ای با تمام توان خدمت کردند ولی متاسفانه شهروندان هشدارها را جدی نگرفته و همچنان برنامه سفر و خرید را دارند که این موضوع بسیار نگران کننده است.

رییس سازمان نظام پزشکی بابل نوشت : جامعه پزشکی بابل تاوان سنگینی برای این سهل انگاری ها می دهد و این روزها شاهد از دست دادن جان تعدادی از همکاران و دلسوزان عرصه پزشکی در بابل است. پتانسیل ظرفیت درمانی شهر بابل تکمیل شده و به علت خستگی کادر درمان امکان ارائه خدمات بیشتر وجود ندارد. خطر عظیم است و بیش از هر زمان دیگری باید قاطعانه جلوی یک فاجعه انسانی گرفته شود.

دکتر درزی خطاب به فرماندار بابل افزود : با اعلام حالت فوق العاده در بابل ، تعطیلی ادارات و اماکن تفریحی و تجاری و فروشگاهها برای چند هفته باید تمدید شود. مبادی ورودی شهر بابل باید مسدود و از ورود مسافران تا وضعیت عادی جلوگیری شود.


فرماندار : اعلام وضعیت فوق العاده در بابل ضرورت ندارد

فرماندار بابل در واکنش به نامه سازمان نظام پزشکی این شهرستان گفت: در این مقطع زمانی که ورودی و خروجی بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان به تعادل رسیده ، اعلام شرایط فوق‌العاده در بابل ضرورت ندارد.

قربانعلی ولیزاده گفت : خوشبختانه در حال حاضر مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در مراکز درمانی بابل با توجه به جمعیت شهرستان به تعادل نسبی رسیده است و تنها همراهی بیشتر شهروندان از طریق رعایت نکات بهداشتی ارائه شده از جمله خارج نشدن غیرضروری از خانه می تواند به شکست کامل زنجیره شیوع بیماری و شکست کرونا منتهی شود.

بابل بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرستان مازندران است که بیش از نیم میلیون نفر از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت استان را در خود جای داده است. گستردگی و جمعیت بالای این در کنار سایر ظرفیت ها سبب شده است تا دارای دانشگاه علوم پزشکی مستقل به نام شهرستان و جدا از دانشگاه علوم پزشکی مازندران باشد.


فرماندار بابل اظهار داشت : در حال حاضر بیماران مشکوک به کرونای بستری در بیمارستان های بابل به ۳۵۰ نفر کاهش یافته است و یکصد تخت در بیمارستان های شهرستان در صورت نیاز به بستری بیماران مشکوک به این ویروس خالی است.


ولیزاده بورا گفت : همه ما داغدار پزشکان و شهروندانی هستیم که به خاطر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و شهرستان بابل برای شکست ویروس کرونا با تمام وجود در حال تلاش شبانه روزی است.

وی ادامه داد : اگر حتی ما در بابل شرایط فوق العاده هم اعلام کنیم اما شهروندان رعایت نکنند و به دید و بازدید و مسافرت های نوروزی بپردازند ، جز بازی با کلمات هیچ ارزش دیگری نخواهد داشت.

وی افزود : بابل جزو اولین شهرهای مازندران بود که علی رغم تصمیم ملی ، بازارهایش را تعطیل کرد و این تعطیلی تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا، درباره تعطیلی بیشتر بازارها تصمیم گیری خواهد شد.

فرماندار بابل گفت : نظارت بر تعطیلی بازارها در این ایام تشدید خواهد شد و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که تجمعات در بازارها زمینه گسترش ویروس کرونا را فراهم کند.

رییس ستاد پدافند زیستی بابل اظهار داشت : در این مقطع همه دلسوزان شهرستان بابل باید به میدان بیایند و با تمام ظرفیت افکار عمومی را راضی کنند که خانه نشینی بهترین ابزار شکست این ویروس می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل هفت بیمارستان آموزشی درمانی شامل بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر را زیر پوشش دارد.

 

/ایرنا