معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد؛
ارشاد گلستان با برنامه های هنری به جنگ کرونا رفت/ برگزاری جشنواره مجازی و استانی نمایش «نوروزخانه» و نوازندگی
۱۱ فروردین ۹۹ | March 30 2020 چاپ
ارشاد گلستان با برنامه های هنری به جنگ کرونا رفت/ برگزاری جشنواره مجازی و استانی نمایش «نوروزخانه» و نوازندگی

یازرلو گفت: به منظور در خانه ماندن مردم و غنی سازی اوقات فراغت، دو جشنواره هنری در حوزه نمایش و موسیقی در استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، به منظور از بین بردن چرخه انتقال ویروس کرونا، در خانه ماندن و غنی سازی و پر کردن اوقات فراغت مردم دو جشنواره هنری به صورت مجازی در حوزه نمایش و موسیقی استان پیش بینی شده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: جشنواره حوزه نمایشی در در دو بخش استندآپ کمدی و نمایش عروسکی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به صورت نمایش کوتاه در مدت 3 تا 5 دقیقه از افراد ساکن در خانه فیلم تهیه کنند و برای جشنواره ارسال کنند.

یازرلو با اشاره به جشنواره نوازندگی نیز گفت: این جشنواره در سه بخش سازهای سنتی، کلاسیک و سازهای بومی محلی برگزار می شود و هنرمندان و عموم مردم می توانند در آن شرکت کنند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهارداشت: این جشنواره ها پس از دریافت آثار توسط هنرمندان استان داوری و جوایزی به برگزیدگان آنها اهدا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان ها نیز جشنواره های هنری برگزار شده است.

یازرلو تاکید کرد: این جشنواره ها به این منظور برگزار شده تا مردم از فرصت در خانه ماندن نهایت استفاده را ببرند و منازل آنها شاداب شود.

وی با بیان اینکه همه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه می توانند به کاهش این بیماری کمک کنند، گفت: یک کانال واتساپی نیز از سوی معاونت هنری راه اندازی شده و هر روز کارشناسان این بخش با پیشکسوتان استان تماس می گیرند.

 

/شبستان