روحانی فقط ژست تحت کنترل بودن شرایط را می گیرد / رئیس جمهور به توصیه های وزیرش گوش نداد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متاسفانه دولت و شخص رئیس جمهور به توصیه‌های وزیر بهداشت خودش عمل نکرد و با تاخیر در اعمال محدودیت های اجتماعی مقابله با کرونا، زمان را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگویی با اشاره به تاخیر دولت در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا اظهار داشت: اعمال محدودیت‌های اجتماعی برای مقابله با کرونا که در میانه‌های تعطیلات نوروزی از سوی دولت اعمال شد، باید از چند هفته قبل اعمال می‌شد تا شرایط کنترل این بیماری خطرناک، تسهیل و تسریع می‌شد. 

وی تصریح کرد: متاسفانه دولت و شخص رئیس جمهور به توصیه‌های 5 وزیر پیشین بهداشت و همچنین توصیه‌های وزیر بهداشت خودش عمل نکرد و با تاخیر در اعمال محدودیت های اجتماعی مقابله با کرونا، زمان را از دست داد.

شهریاری بیان داشت: رئیس‌جمهور برخی مواقع این تصور را دارد که در تمام زمینه‌ها، صاحب‌نظر است و بر همین مبنا، در ابتدای شیوع کرونا، بجای اعمال محدودیت‌های موفق تجربه شده در سایر کشورها، با اتخاذ ژست، قصد القای تحت کنترل بودن شرایط را داشت.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس بیان داشت: امیدواریم تجربه کرونا برای رئیس‌جمهور و سایر دولتمردان، این عبرت را به همراه داشته باشد که در موضوعات تخصصی صرفا بر روی نظرات صاحبنظران و متخصصان امر تمرکز کنند و از سیاسی کاری پرهیز و اجتناب داشته باشند.

 

/دانشجو