واحدهای تولید ماسک گلستان مشکل کمبود مواد اولیه دارند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: واحدهای تولیدکننده ماسک و مواد ضدعفونی کننده گلستان مشکلی برای تهیه این اقلام ندارند اما مشکل اصلی این مراکز، کمبود مواد اولیه مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قلم برنا، حسین طلوعیان اظهار داشت : پس از شیوع کرونا یکی از واحد های صنعتی استان با تغییر خط تولید مبادرت به دوخت و عرضه ۴۰ هزار ماسک در روز کرد که با افزایش نیروی انسانی و تکمیل فن آوری های خط تولید، این مقدار به ۱۵۰ هزار قطعه رسید.

وی افزود : مشکل تامین مواد اولیه موجب شده این واحدها نتوانند از همه ظرفیت خود برای تولید اقلام بهداشتی استفاده کنند که تلاش می کنیم با تهیه این مواد اولیه، این دغدغه تولیدکنندگان و شهروندان را برطرف کنیم.

به‌گفته طلوعیان با استقبال یکی از سرمایه گذاران و پس از اخذ مجوزهای لازم، یک واحد تولید ماسک باظرفیت تولد روزانه حداکثر ۲۰۰ هزار ماسک به زودی در استان راه‌اندازی می شود تا بخش عمده نیاز مراکز درمانی و مردم گلستان برطرف شود.

وی با اعلام برخی کمبودها در زمینه تامین الکل به عنوان ماده اصلی تولید مواد ضدعفونی کننده گفت که با فعالیت ۱۰ واحد تولید کننده مواد ضدعفونی کننده گلستان، روزانه ۲۸ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در استان تولید می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای تامین الکل موردنیاز این واحدها با مشکل مواجه هستیم که در صورت رفع این معضل، تولید اقلام ضدعفونی کننده در گلستان تا ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

 

 

/ایرنا